Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: کمک های ارسالی به خوزستان بیش از نیاز استان است که باید مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید علی بحرینی مقدم  در جلسه عصر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه که با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولین استانی در سالن جلسات اداره کل بحران خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش مجدانه دستگاه های متنوع خدمت رسان در بخش های مختلف در استان خوزستان موجب ارائه آمار و ارقام متفاوتی میشود که جمع بندی کار را سخت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود یک مدیریت جامع بحران با یک تقسیم بندی وظایف و یک فرماندهی، بسیار ضروری است.

بحرینی مقدم خاطرنشان کرد: حجم کمک ها و تجهیزات و امکانات ورودی به خوزستان در اسکان و حمایت از سیل زدگان بیش از ظرفیت مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در برخی اردوگاهها با جمعیت ۲۰ هزار نفر تا ۱۸۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می شود که نشان دهنده عدم مدیریت صحیح در این زمینه است بارها تاکید کردیم مواکب غذا توزیع نکنند.

رئیس ستاد پشتیبانی، امداد رسانی و اسکان مناطق سیل زده خوزستان، خاطرنشان کرد: این استان طی سیلاب اخیر با تنوع خدمات چشمگیری مواجه بوده است در شمال استان مشغول بازگرداندن اهالی روستاهای تخلیه شده و در جنوب در حال پیشگیری و جلوگیری از نفوذ آب به بخش های دیگر هستیم که نیازمند یک مدیریت جامع است.

وی تاکید کرد: باید در مواجهه با بحران، حوادث و مدیریت آنها تجدید نظر کنیم.

بحرینی مقدم با تاکید بر این نکته که خواهش می کنم در خصوص آسیب های اجتماعی پسا سیل و بحران های ناشی از آن این از هم گسیختگی وجود نداشته باشد، بیان کرد: لازم است در مدیریت پس از بحران هر دستگاهی به طور جداگانه برای خود شرح وظایف تعریف نکند و همه در چهارچوبی منسجم و تحت فرماندهی یک مدیریت جامع بحران تقسیم وظایف شوند تا شاهد کمترین آسیب های اجتماعی پس از سیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کنیم از آنجا که خوزستان بزرگترین تولید کننده گندم در کشور است و ما امسال برای خریداری ۲ میلیون تن گندم مازاد هدف گذاری کرده بودیم و بروز سیل در مزارع گندم آماده درو موجب خسارت به روستاییان شد، در پرداخت خسارت به کشاورزان بسیار دقت شود و ارزیابی و تعیین خسارت به درستی انجام شود که توجه به همین نکته پرداخت خسارت در جلوگیری از آسیب های اجتماعی به این قشر مؤثر خواهد بود.

بحرینی مقدم در پایان بیان کرد: باید توجه داشت که کار ما در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پس از بحران سیل بسیار سخت خواهد بود باید تلاش کرد در مراحل بازگرداندن مردم خسارت دیده به شرایط عادی با کمترین آسیب مواجه باشیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی آمار و ارقام استان خوزستان خانواده سیل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در استانداری ایلام با اشاره به اینکه رهاسازی نخاله‌ها درحاشیه شهرها و در مسیر مسیل‌ها و پل‌ها همیشه حادثه آفریده است اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر از رودخانه‌ها از کنار شهر‌ها می‌گذرد و قطعا ریختن نخاله و تفکیک نشدن زباله به ویژه پلاستیک‌ها ازمبداء امری جبران ناپذیر است.   وی عنوان کرد: دربودجه‌سال ۱۴۰۳‌کلیه‌دستگاه‌های اجرایی‌مکلف شده اند‌برای جلوگیری‌ازکاهش منابع آبی ازپساب تصفیه‌شده استفاده کنند.   رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین تصریح کرد: برای اطفاء حریق به ویژه دراستان‌های دارای بیشترین نزولات جوی مثل استان ایلام باید همه دستگاه‌ها باهماهنگی مردم ازهم اکنون آماده باشند.   وی در ادامه اضافه کرد: خسارت‌های ناشی ازحوادث غیرمترقبه‌ بویژه سیل غیرقابل انکار است، اما تلاش ما کاهش حداقلی خسارت ها به‌ ویژه تلفات جانی است و این رویه را ما بیشتر در استان‌ها مثل ایلام می‌بینیم.   استاندار ایلام همچنین در این نشست بیان کرد: با عده‌ای که حقوق شهر و شهروندی‌ را رعایت نمی‌کنند‌ و بدون توجه به قانون، پسماندها‌ و نخاله ها را درحاشیه شهر می‌ریزند برخورد جدی شود.   بهرام نیا با قدردانی از تعامل مردم بادستگاه‌های اجرایی برای‌ زیبا سازی شهر‌ و پاکسازی مناطق‌ تفریحی و تفرجگاهی افزود: تعرض به حقوق شهروندی بویژه ریختن نخاله در مسیر مسیل‌ها و حاشیه شهر‌ها پذیرفتنی نیست.     وی در ادامه گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب و ترمیم و بهسازی سیل بند‌ها در استان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.   استاندار ایلام همچنین با بیان اینکه تعیین تکلیف روستا‌های بالادست سد سیمره و مهار آب‌های سطحی حتما باید پیگیری شود مطرح کرد: تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مطالبات مردم این روستا‌ها است.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست بیان کرد: بارش تگرگ در شهرستان مهران، ۹۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های استاندار ایلام، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها اختصاص یافت.   بیگلریان اعلام کرد: بارش تگرگ در شهرستان دهلران به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که نیاز به پیگیری دارد.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: در بند (د) تبصره ۱۶ امهال وام‌های کشاورزی، ۲۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل اختصاص یافته که تنها ۱۶ میلیارد تومان آن جذب شده است.

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟