Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی قرار شد جلسه ۲۷ فروردین ماه سال۹۸، شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود، دعوت نامه جلسه به ریاست رئیس جمهور،   برای رحیم‌پور ازغدی و ضرغامی ارسال نشد. گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نیلوفر هوشمند؛ بعد از انقلاب، دانشگاه عرصه تاخت و تاز گروهک‌های مختلف از منافق و مارکسیسم و امثالهم شده بود.

از این رو شورای انقلاب به دنبال ملاقات با امام خمینی در بیانیه بیست و نهم فروردین ماه ۵۹ خود مقرر کرد که دانشگاه باید از حالت ستاد عملیاتی گروه‏‌های گوناگون خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه، سه روز مهلت برای برچیده شدن دفاتر و تشکیلات گروه‏‌ها در دانشگاه‏‌ها تعیین و افزوده شده بود که امتحانات دانشگاهی باید تا ۱۴ خرداد به پایان برسد و از ۱۵ خرداد دانشگاه‏‌ها تعطیل و هرگونه اقدام استخدامی و مانند آن در دانشگاه متوقف گشته و نظام آموزشی کشور براساس موازین انقلابی و اسلامی طرح ریزی شود.

ستاد انقلاب فرهنگی طبق فرمان امام (ره) ملزم بود که در برخورد با مسایل دانشگاهی فعالیت‏‌های خود را بر چند محور متمرکز کند: ۱- تربیت استاد و گزینش افراد شایسته برای تدریس در دانشگاه‏‌ها، ۲- گزینش دانشجو، ۳- اسلامی کردن جو دانشگاه‌‏‌ها و تغییر برنامه‌های آموزشی دانشگاه ها، به صورتی که محصول کار آن‌ها در خدمت مردم قرار گیرد.

بر این اساس، ستاد از صاحب نظران مختلف دعوت به همکاری کرد و در اولین گام گروه‌های برنامه ریزی در رشته‌های پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و هنر تشکیل شد. از آنجایی که مدیریت دانشگاه‏‌ها در گذشته هماهنگ با فرهنگ اسلامی جامعه نبود، باید تغییراتی در مدیریت دانشگاه‏‌ها به عمل می‌آمد، سازمان دانشگاه‌ها باید دگرگون می‏ شد و مهمتر از همه، محیط دانشگاه‌ها اسلامی می‏ شد.

به دنبال نامه رئیس جمهور وقت (آیت الله خامنه‌‏ای)، امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۳۶۲/۶/۸ طی نامه‏‌ای به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر ترمیم و تکمیل ستاد انقلاب فرهنگی پاسخ دادند و از این تاریخ ستاد با ترکیب جدیدی به فعالیت خود ادامه داد.

با بازگشایی دانشگاه‌ها، فعالیت ستاد انقلاب فرهنگی ادامه یافت، حضرت امام، رؤسای سه قوه و تعداد دیگری از اندیشمندان فرهنگی کشور را به اعضای آن افزود و بدین شکل ستاد انقلاب فرهنگی با ترکیب جدید خود، تحت عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۶۲ تا کنون دستخوش تغییرات بسیار زیادی بوده است، از طرفی اسناد بالادستی موجه و بسیار خوبی نیز طی این چند سال در این شورا تدوین گشته است که بسیاری از آن‌ها هنوز به مرحله عمل نرسیده‌اند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس جمهور وقت است و انتصاب اعضا بر عهده رهبر انقلاب می‌باشد. از این رو ممکن است برخی اسناد در دوره یک رئیس جمهوری تدوین شود و در دوره رئیس جمهوری دیگر دچار تغییرات گردد، اما، این تمام ماجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی ماهی یک بار به ریاست رئیس جمهور وقت برگزار می‌شود و در آن تصمیمات ضروری فرهنگی کشور گرفته و در باره آن بحث می‌شود.

طبق گفته یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسات که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، همیشه انتقادات به رؤسای جمهور و عملکرد آن‌ها وجود داشته و دارد، اما این دوره از ریاست جمهوری انتقادی پذیرفته نیست و انتقادات با عصبانیت و از کوره در رفتن رئیس جمهور پاسخ داده می‌شود که این موضوع تا به حال در هیچ دوره‌ای از ریاست جمهوری دیده نشده بود.

در واقع باید اضافه کرد که برخورد طاغوتی‌ای که  تا کنون در مسائل فرهنگی دیده نشده بود، امروز دیده می‌شود.

ناخوش بودن حال این روز‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی از این رو است که اسناد تدوین شده، پشت در‌های بسته دستور به اجرای دولت گیر کرده اند و می‌توان گفت: تقریبا اکثر آن‌ها به مرحله اجرا نمی‌رسند. سند روی سند جمع و بیماری فرهنگی دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور هرروز فراگیر‌تر می‌شود.

اواخر سال ۹۷ بود که اخبار مشاجره آقای روحانی با ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما و عضو فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در رسانه‌ها منتشر شد. بحث بر سر حجاب و فیلترینگ فضای مجازی بوده است، که رئیس جمهور در پاسخ به انتقاد ضرغامی به اومی گوید: پاشو برو بیرون! و بعد هم وقتی صراحت و قاطعیت ضرغامی را می‌بیند از جلسه بیرون می‌رود.
چند روز بعد رحیم پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی، در یکی از سخنرانی‌های خود درسالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران گفت: شنیده ام رییس شورا چند نفر را نام برده و گفته این‌ها دیگر نباید به شورا بیایند و شاید یکی دو ماه دیگر این جلسات تشکیل نشود.  
گویی حرف‌های رحیم پورازغدی حکایت از واقعیتی بی‌پرده داشت؛ آقای روحانی نمی‌توانست صدای مخالفان و منتقدان خود را بشنود، به همین دلیل، یک ماه بعد وقتی قرار شد جلسه ۲۷ فروردین ماه سال۹۸، شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود، دعوت نامه جلسه‌ به ریاست رئیس جمهور،  برای رحیم‌پور ازغدی و ضرغامی ارسال نشد. در واقع خیلی ساده و راحت پروژه حذف مخالفین و منتقدین آقای روحانی ازبزرگترین ستادفرهنگی کشور کلیک خورد.
در پی این اتفاق، دفتر ضرغامی و رحیم پور ازغدی، خبر دعوت نشدنشان را تایید کرده و تیتر یک رسانه‌های دوشنبه ۲۶ فروردین را از آن خود کردند.
اما مسئله اینجاست که عزل و نصب اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی برعهده رهبر است و این اعضا به دلیل و مأموریتی براین سمت منصوب شده اند. هرکدام وظیفه‌ای دارند و برای فرهنگ کشور دغدغه‌های بسیار. اینکه به خاطر انتقادات، یکی از مهمترین جلسات کشوری معلق شود، هرکسی را یاد بازی‌های دوران کودکی می‌اندازد، که بیت المال را هرثانیه و دقیقه ای بیشتر هدر می‌دهد. حواس را از مهم‌ترین قشر جامعه یعنی جوانان و دانشجویان می‌گیرد و به رفتارهای منسوخ شده کودکانه می کشاند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورایعالی انقلاب فرهنگی رحیم پور ازغدی ضرغامی دعوت به جلسه رئیس جمهور گزارش بیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود