Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: ايجاد اشتغال مولد و مفيد براي جوانان و مردم ساکن در روستاها از مهاجرت افراد به شهرها جلوگيري مي کند که بايد مدنظر مسئولان قرار گيرد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه روابط عمومي دفتر امام جمعه يزد، آيت‌الله محمدرضا ناصري در ديدار با مديران بنياد مسکن انقلاب اسلامي افزود: براي تحقق اشتغال بايد دستگاه هاي اجرايي با کمک بخش خصوصي وظايف خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بايد زمينه عمران و آباد شدن مجدد تمام روستاهايي که امکان زندگي در آنها فراهم است به وجود آيد و يکي از راه هاي اصلي آن توجه به اشتغال مردم و جوانان آن مناطق است.
به گفته امام جمعه يزد هم اکنون با طرح‌هايي که در حال حاضر در انجام مي شود خيلي جلوي مهاجرت به شهرها گرفته نشده و خريد و فروش‌هايي هم که در اين مناطق صورت مي‌گيرد بيشتر براي اسکان موقت است و اسکان دائم خيلي به وجود نمي‌آيد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد بيان داشت: اين که امکانات در روستاها افزايش يابد و براي گردشگري مورد استفاده قرار گيرد از يک جهت خوب است ولي اينکه مردم براي زندگي دائم به روستاها نروند خوب نيست.
ناصري يزدي با تاکيد بر اينکه قصد حضرت امام (ره) از تاسيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي، خانه‌دار شدن افرادي بود که فاقد مسکن هستند تصريح کرد: الان بايد اولويت در اين زمينه قرار گيرد و به افرادي که مسکن ندارند کمک صورت گيرد تا خانه‌دار شوند.
امام جمعه يزد افزود: به ويژه در روستاها در صورتي که افرادي فاقد مسکن و منزل مسکوني هستند بايد تمهيداتي انديشيده شود که بتوانند زمين داشته باشند و انگيزه بالاتري براي ماندگاري در آن روستا براي آنها فراهم شود.
ناصري يزدي تاکيد کرد: در بحث اشتغال همانگونه که بيان شد بايد زمينه اي فراهم شود که هم مردم جذب روستاها شوند و هم اقدام موثري در راستاي کاهش مشکلات اقتصادي و تحقق اقتصاد مقاومتي صورت گيرد.
7536/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی