Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران و پاکستان توسعه روابط تجاری را در دستور کار دارند و بر این اساس قرار است به زودی نخست وزیر پاکستان سفری به ایران داشته باشد که در آستانه این سفر وزیر صنعت گشورمان از برنامه ریزی برای افزایش مبادلات تجاری به ۵ میلیارد دلار میان دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ایران و پاکستان توسعه روابط تجاری را در دستور کار دارند و با استقرار دولت جدید در پاکستان این کشور عزم جدی تری را برای گسترش روابط خود با ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس قرار است «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان طبق اعلام منابع پاکستانی اوایل اردیبهشت به تهران سفر کند. «محمد فیصل»، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تأیید کرده است که سفر عمران خان، نخست‌وزیر این کشور در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) به ایران نهایی شده است و احتمالاً وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد، وزیر محیط زیست پاکستان و همچنین زلفی بخاری، دستیار ویژه نخست‌وزیر و رئیس هیئت ملی هماهنگی توریسم نیز عمران خان را در این سفر همراهی می کنند.

 

حالا در آستانه سفر نخست وزیر پاکستان به ایران وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که بعدازظهر امروز (چهارشنبه 28 فروردین) در جشنواره فرهنگی پاکستان که به مناسبت روز ملی این کشور در گالری غربی برج میلاد افتتاح شد، حضور داشت با اشاره به قدمت روابط دو کشور گفت: «طی سالیان متمادی همواره روابط خوب و دوستانه ای بین دو کشور بزرگ و قدرتمند منطقه برقرار بوده است، ایران به عنوان اولین کشوری که استقلال پاکستان را به رسمیت شناخت و اقدام به تاسیس سفارتخانه در آن کشور نمود، همواره به پاکستان به عنوان کشوری مهم و تأثیر گذار که نقش تعیین کننده ای در معادلات منطقه ای داشته، نگاه کرده است.»

 

پایگاه خبری وزارت صنعت به نقل از «رضا رحمانی» در این جشنواره آورده است: «پاکستان به عنوان دروازه مهم ورود ما به شرق همواره از اهمیت راهبردی برخوردار بوده است. تعامل و همکاری دو کشور در حوزه های مختلف بعلاوه عضویت فعال دو کشور ایران و پاکستان در مجامع بین المللی نظیر گروه D8، سازمان همکاری های اسلامی، کشورهای عضو اکو و جنبش عدم تعهد، نشان از گرایش های راهبردی مشابه و مشترک دو کشور در عصر حاضر دارد.»

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: «قرار گرفتن بین کشورهای با رشد اقتصادی بالای ۵ درصد برای دومین سال متوالی و ثبات امنیتی بهمراه جمعیت بالا، جملگی باعث شده است تا پاکستان به عنوان کشوری جذاب برای بسیاری از سرمایه گذاران، تجار و دولتها مطرح شود

رحمانی با تاکید بر اینکه دو ملت ایران و پاکستان به عنوان دو ملت دوست و مستقل برای افزایش قدرت و رفاه مردم نیازمند توسعه همه جانبه هستند و این می تواند یک زمینه همکاری بلند مدت و گسترده را فراهم سازد، افزود: «ایران ظرفیت های مهمی در زمینه تولید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی از قبیل فولاد و مقاطع فولادی، شیر آلات، چینی ساختمانی، کاشی و سرامیک، گچ و خصوصا دو کالای مهم قیر و سیمان دارد و یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان در این عرصه است. علاوه بر این ظرفیت های همکاری برای دو کشور در زمینه های دیگر نظیر کشاورزی و مواد غذایی، توریسم، صنایع دارویی و پزشکی، ورزشی، دانشگاهی و سایر زمینه ها وجود دارد. با عنایت به سند توسعه همکاریهای اقتصادی بین دو کشور و چشم انداز دستیابی به حجم ۵ میلیارد دلار مناسبات تجاری تا سال ۲۰۲۱ امیدوارم با برقراری روابط بانکی و نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد که مقرر است چهارمین دور مذاکرات آن بزودی در اسلام آباد برگزار شود، این مهم محقق شود.» 

 

یادآور می شود: حجم مبادلات بازرگانی ایران و پاکستان با وجود مشکلات بانکی با 42.3 درصد افزایش نسبت به سال 1394 و 13.2 درصد افزایش نسبت به سال 1395 به یک میلیارد و 324 میلیون دلار در پایان سال 1396 رسید. حجم مبادلات ایران و پاکستان در سال 94، حدود 861 میلیون دلار و در سال 95 نیز، یک میلیارد و 160 میلیون دلار بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل خبرگزاری شبستان سیل ارتش کمک به سیل زدگان روز جوان مسابقات قرآن بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان تجارت پاکستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران