Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:04:55 GMT

یک قاب پرمعنا

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۷۸۲

یک قاب پرمعنا

وجود یک تصویر در اتاق ملاقات‌های رئیس جمهوری نشان داد این گزاره که «روحانی پایگاه رأی خود را فراموش کرده است» واقعیت ندارد. این تصویر گوشه اتاق ملاقات روحانی است. در نگاه اول، این طور به ذهن می‌آید که این، تصویر پدر و مادر روحانی است که در اتاق کار فرزند آنان به عنوان رئیس جمهوری قرار دارد. مرتضی گلپور خبرنگار               اما با کمی دقت بیشتر، معلوم می‌شود که این، تصویر معروفی از پیرمرد و پیرزنی روستایی هستند که در جریان انتخابات 96 گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرمرد عکس روحانی را بر دست دارد و پیرزن که خمیده است، نوار بنفشی در دست. این تصویر در همان روزهای تبلیغات و رقابت نیز در «اینستاگرام» روحانی منتشر شده بود. اما حالا دو سال بعد از انتخابات، روحانی آن را قاب گرفته و گوشه اتاق ملاقاتش گذاشته است. اما در تمام مدتی که این تصویر اینجا بود و شاید تصاویر دیگری در اتاق‌های دیگر ریاست جمهوری، کم نبودند کسانی که ادعا می‌کردند روحانی پایگاه رأی خود را فراموش و به مردم، پشت کرده است. کمتر از 3 ماه بعد از انتخابات بود که هشتگ «من پشیمانم» شبکه‌های اجتماعی را پر کرد. ابتدا این طور به نظر می‌رسید که برخی از هنرمندان منتقد وضع موجود که از قضا خود از مدافعان و حامیان انتخاباتی روحانی در هر دو انتخابات بوده‌اند، این هشتگ را راه انداخته‌اند. اما بر ناظران پوشیده نبود که دامن زدن به موج «من پشیمانم» آن هم تنها سه ماه بعد از انتخابات که هنوز کابینه، رویکرد و عملکرد دولت دوم روحانی مشخص نشده است، چیزی نیست که از عهده چند سلبریتی بربیاید. در این میان، برخی از حامیان روحانی بویژه از جناح اصلاح‌طلب با اشاره به فهرست اعلامی کابینه، سلیقه روحانی در چینش تیم دوم را به معنای پشت کردن او به پایگاه رأی و حامیانش تعبیر کردند. این درحالی بود که هم این طیف از اصلاح‌طلبان و هم چهره‌های سرشناس اعتدالی همچون واعظی، اذعان داشتند که حمایت از روحانی بدون شرط و اما و اگر بوده است، مضافاً این‌که شاخص اصلاح‌طلب بودن دولت و کابینه را نمی‌توان به حضور یا غیبت چند چهره در دولت فروکاست، بلکه باید دید مشی کلی دولت چیست و روحانی در درازمدت چگونه عمل می‌کند. باوجود همه این‌ها، هشتگ «ما پشیمانیم» به زعم منتقدان روحانی موفق از کار درآمد و این تجربه به زمستان 96 هم گسترش یافت، یعنی قریب به 8 ماه پس از انتخابات که به اعتراضات سراسری دی ماه منتهی شد. این وقایع نیز به کمک مخالفان آمد تا این علم را همچنان برافراشته نگه دارند که روحانی پایگاه رأی خود را از دست داده است، امری که دور از واقعیت بود. اما گزاره اساسی‌تر آنان این بود که ابتدا این روحانی است که به این پایگاه پشت کرده است. آنان با تکیه بر گزاره‌های پیش گفته و واقعیت‌های ساخته شده، چه در شبکه‌های اجتماعی و چه زمستان 96، بر این ادعای خود پای می‌فشردند. در خلال این مدت، یعنی در همه دو سال گذشته، چه روحانی و چه اطرافیان او، به صراحت و بارها اعلام کردند که او، فراموش نکرده است که از کجا آمده است و برای رسیدن به این جایگاه، چه کسانی چه مرارت‌هایی کشیده‌اند. اما این تکرارها و تأکیدها پژواکی نداشت تا این‌که تصویر مورد اشاره، به عنوان نشانه‌ای از درون کمتر دیده شده پاستور، نشان داد که واقعیت، هر روز به یاد می‌آورد که جایگاه او چیست و این جایگاه ودیعه چه کسانی به او است. تصویر پیرمرد و پیرزن روستایی، در اتاق کار روحانی، نشان می‌دهد که رئیس دولت دوازدهم، به رغم آن‌که کارزار انتخاباتی در پیش ندارد، همواره پیش خود، منشأ قدرتی را که اکنون از آن برخوردار است مرور می‌کند. او هر روز با دیدن این تصاویر به یاد می‌آورد که 4 سال دوم ریاست جمهوری او باید صرف کاستن از مرارت‌های مردم و افزایش رفاه آنان شود، هرچند در این راه فشارهای خارجی و سنگ‌اندازی‌های داخلی گاه از حد انتظار فراتر برود. اما قطعاً نگاهی به این تصویر و مرور تصاویر و خاطراتی از این دست، هم به روحانی و هم به حامیان او یادآوری می‌کند که همچنان می‌توان به پشتوانه هم این راه پر سنگلاخ را طی کرد.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ای کاش

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • عکسی قدیمی از همنشینی روحانی تندرو با خاتمی
  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی
  • عکسی قدیمی از همنشینی روحانی تندرو با سیدمحمد خاتمی
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو
  • تصویری از بوسه حسن روحانی بر پیشانی رهبر انقلاب + عکس
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد