Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:22:48 GMT

هیچ گونه کمبود دارو و واکسن در مناطق سیل زده وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۳۹۶۷

هیچ گونه کمبود دارو و واکسن در مناطق سیل زده وجود ندارد

اهواز - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچگونه کمبودی در زمینه تامین و توزیع دارو و واکسن وجود ندارد و برای تمام افراد زیر ۱۵ سال مناطق سیل زده و اردوگاهها واکسن فلج اطفال و سرخک تزریق شده است.

به گزارش ایرنا علیرضا رییسی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران بهداشت و درمان خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: با توجه به اسکان تعدادی از هموطنان در اردوگاه های سیل زدگان، ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به مردم درگیر سیلاب به ویژه گروههای حساس مانند مادران باردار و کودکان و سالمندان نباید متوقف شود و در این زمینه برنامه ریزی لازم جهت ارائه خدمات به صورت فعال و مستمر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گزارش اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت به صورت روزانه در وزارت بهداشت رصد و درصورت نیاز مداخلات لازم جهت ارائه خدمات بهتر، انجام می شود.
رییسی بیان کرد: بیشترین نگرانی ما در خوزستان در زمینه پس زدگی فاضلاب در نتیجه بالا آمدن آب رودخانه است که از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است و این مشکل برای همیشه باید مرتفع شود و ارگان های فرابخشی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: همچنین با توجه به گرم شدن هوا باید مسئله اسکان موقت سیل زدگان به صورت جدی مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و در این زمینه اقدام لازم به عمل آید.
وی با تاکید بر لزوم ثبت خدمات ارائه شده به سیل زدگان گفت: با توجه به بررسی تمام شاخص های موردنظر نظام مراقبت سندرمیک در حوزه پیشگیری از بیماری ها، سلامت خانواده و بهداشت محیط و سلامت روان در مسئله سیل خوزستان بسیار خوب اقدام کرده اند و تاکنون هیچ گزارشی از بیماریهای واگیر مشاهده نشده است.
رییسی اظهار داشت: تمامی مادران باردار ساکن در اردوگاه ها باید به صورت روزانه مورد ویزیت و مراقبت قرار گیرند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین به دلیل اهمیت تغذیه آنها، باید تحت پوشش یک مجموعه غذایی سالم قرار گیرند و اطمینان حاصل شود که سبد غذایی حتما توسط خود مادر مصرف می شود.
وی افزود: همچنین مادران باردار پرخطر باید از نظر بیماریهای غیرواگیر نیز مورد مراقبت مستمر قرار گیرند.
رییسی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان سیل زدگان، بیان کرد: سلامت روان در بلایا از اهمیت بالایی برخوردار است و تیم های سلامت روان باید در کنار مردم باشند و هرگونه فعالیت در این حوزه حتما باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا، رعایت بهداشت فردی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نقش آموزش خود مراقبتی با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری، نقش تعیین کننده است.
وی اضافه کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم به توصیه ها و آموزش های همکاران بهداشت توجه ویژه داشته باشند.
با دستور دکتر رئیسی مقرر شد ساختمان پایگاه ثابت بهداشتی یادمان شهدای هویزه جهت ارائه خدمات به سیل زدگان و کارون های راهیان نور ساخته شود.
دکتر رییسی چهارشنبه از مناطق و روستاهای درگیر سیل به صورت هوایی دیدن کرد و از اردوگاه جوادالائمه محل اسکان سیل زدگان شهرستان حمیدیه و اردوگاه های سیل زدگان شهرستان دشت آزادگان نیز با هدف نظارت بر روند ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به سیل زدگان به ویژه گروه های حساس مانند مادران باردار و کودکان دیدن کرد.
اکنون 270 روستا در خوزستان درپی طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114روستا دچار آبگرفتگی شده اند.

3004/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان سيل 98 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه