Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق تولید لازم است تا همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده و جدی‌تر به قضیه نگاه کنند.

«سید جواد ابطحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار سال ۹۸ اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیدترین تحریم‌ها را علیه کشور ما وضع کرده و به کار گرفته‌اند و در ادامه شعارهای اقتصادی ۱۰ ساله اخیر که توسط مقام معظم رهبری عنوان می‌شود و به ویژه در تکمیل شعار سال قبل که «حمایت از کالای ایرانی» بود امسال نیز سال «رونق تولید» نام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولت شعار سال را باور داشته باشد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم دولت محترم شعار سال را باور داشته و دستگاه‌های اجرایی کشور را برای تحقق این شعار بسیج، سیستم بانکی را اصلاح و با توجه به واحدهای تولیدی که به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در آمده‌اند، نقدینگی متراکم را برای رونق تولید هدایت کند.

 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی برشمردن دیگر راهکارهای رونق تولید پرداخت و افزود: افزایش تعاملات بین استان‌ها و مراودات با کشورهای همسایه، فعال‌تر کردن دیپلماسی اقتصادی برای بازاریابی و غیره از جمله کارهایی است که برای تحقق شعار سال لازم است از سوی دولت انجام شود.

 

وظایف قوه‌های مقننه و قضائیه برای تحقق شعار سال

وی پیرامون نقش مجلس در رونق تولید توضیح داد: مجلس با توجه به نقش نظارتی خود باید با حذف برخی قوانین دست و پا گیر در زمینه تولید زمینه افزایش نظارت بر کیفیت و ظرفیت تولیدها پیشگیری از سواستفاده‌ها و رانت‌خواری‌ها و ارایه گزارش به قوه قضاییه در تحقق هر چه بهتر شعار سال کوشش کند. همچنین قوه قضاییه هم باید مبارزه با مفاسدی همچون قاچاق، رانت‌خواری و پولشویی را در اولویت‌های خود قرار دهد و در مجموع لازم است تا همه دست به دست هم بدهیم و مطمئنا در این صورت این شعار تحقق خواهد یافت.

 

تنها با استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد

ابطحی به ظرفیت‌های موجود برای تولید اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در کشور ما ظرفیت های بسیاری برای تولید وجود دارد؛ به عنوان مثال در بخش کشاورزی هر منطقه‌ای از کشور ما برای کشت یک محصول مناسب است و با توجه به بارش های اخیر ظرفیت کشاورزی بیشتر هم شده است و لازم است تا دستگاه‌های مرتبط مانند جهاد کشاورزی با توجه به شرایط هر منطقه کشاورزان را برای کشت محصول متناسب با آن منطقه هدایت کند و ما با همین ظرفیت موجود در بخش کشاورزی می‌توانیم بازار‌های داخلی را اشباع و حتی صادرات هم داشته باشیم و تنها با همین بخش بسیاری از مشکلات اصقتصادی کشور را برطرف کنیم.

 

هم‌افزایی دستگاه‌ها، لازمه تحقق شعار سال

وی مدیریت مناسب و همدلی همه دستگاه‌ها را لازمه تحقق شعار دانست و افزود: تا زمانیکه توجه به شعار سال تنها در حد چاپ بنر‌های چینی باشد و مسئولان و دستگاه‌ها دست به دست هم ندهند و تا زمانی که مدیریت درستی در این زمینه انجام نشود، تولیدات و به دنبال آن اقتصاد ما رونق نخواهد گرفت و امیدواریم جدی‌تر به قضیه نگاه شود./

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سیل کمک به سیل زدگان خسارت سیل خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سیل خوزستان نیمه شعبان سال رونق تولید تسهیلات رونق تولید رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه از شرکت‌های پالایش نفت آفتاب و تولید روی بندرعباس بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها پس از استماع گزارش مدیران این واحدهای بزرگ تولیدی، ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در این بازدید اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر می‌کنیم و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات این مجموعه گفت: در نتیجه این حمایت‌ها از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سر گرفته شده است اما همچنان مشکل تأمین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

وی افزود: تأمین به موقع خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که به علت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تأمین می‌شود و این شرکت برای حفظ توان رقابت با دیگر شرکت‌ها نیازمند حل این مشکل می‌باشد.

کد خبر 6095264

دیگر خبرها

  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است