Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:21:19 GMT

دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۵۸۷۰

دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد

مشهد- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه نخستین رسانه علمی تصویری دانشگاههای ایران را با عنوان تلویزیون اینترنتی دانشگاه (تاد) راه اندازی کرد.

عادل سپهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی این رسانه در راستای رسالت مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه در قبال جامعه مدنی و اتخاذ نگاه علمی به مسائل و وقایع روز جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این تلویزیون بستری چندرسانه ای و علمی تخصصی در عین حال منطبق با دانش مخاطبان عام است که مجموعه ای از برنامه های متنوع از پاسخ به پرسشهای جامعه تا وقایع و رخدادهای دانشگاه را شامل می شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی گفت: رسانه 'تاد' دریچه ای برای رساندن صدا و تصویر جامعه به دانشگاه و در مقابل رساندن صدای دانشگاهیان به جامعه آن هم به زبان ساده است تا هم جامعه مدنی پاسخهایش را از مجموعه دانشگاه دریافت کند و هم دانشجویان و استادان دانشگاه تلاش کنند پاسخگوی سئوالات جامعه باشند.
وی افزود: برنامه های این تلویزیون متشکل از پاسخهای چند دقیقه ای متخصصان و استادان حوزه های مختلف به سئوالات مردم در بخشهای علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و رفع ابهامات ذهنی شهروندان در موضوعات مختلف است.
سپهر ادامه داد: تلویزیون اینترنتی تاد همچنین رویدادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را برای دانشجویان و استادان انعکاس می دهد.
وی گفت: نخستین برنامه این تلویزیون پیرامون واقعه سیل اخیر در کشور و پاسخگویی استادان و متخصصان این حوزه به سئوالات مردم در باره سدسازی، سیلابها و علل وقوع سیل و امثال آن است.
وی افزود: پیش از این نیز رسانه صوتی در دانشگاه فردوسی با اهداف رسانه تاد راه اندازی شده بود که اکنون این رسانه به صورت تصویری هم فعالیت می کند.
سپهر گفت: تاد طرح ابتکاری دانشگاه فردوسی است که با بهره گیری از دانشجویان مستعد و علاقه مند راه اندازی شده و تلاش کرده است در جامعه مدنی پاسخگوی شهروندان باشد و شهروند مسئول را پرورش دهد.
وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی می تواند تولیدات رسانه تاد را برای بهره برداری بیشتر در اختیار رسانه ها و خبرگزاریهایی که محتوای چندرسانه ای منتشر می کنند نیز قرار دهد.
شهروندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی ftpnews.um.ac.ir از برنامه های این تلویزین استفاده کنند.
7489/6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز استاد  که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام برگزار شد، اظهار کرد:  بسیاری از مرز‌های علمی کشور توسط مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی درنوردیده شده و قلب و ویترین علمی کشور است. دولت و مجلس باید کمک‌کار این دانشگاه باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بزرگ کشور بوده که برای توسعه این کشور باید میداندار شود، اضافه کرد: با شهریه صرف نمی‌شود چرخ دانشگاه به خوبی بچرخد و امروز حتی مردم با این وضعیت بد اقتصادی توان پرداخت شهریه ندارند باید منابع جدید برای دانشگاه در نظر گرفته شود و در این راستا مجلس کمک‌کار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: برخی‌ها برای اعتبار علمی کشور به رزومه علمی، پژوهشی و ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره می‌کنند؛ اما برای تصویب رشته تبعیض قائل می‌شوند باید این دوگانگی در برخورد با این دانشگاه برداشته شود.

باید استادان دانشگاه در بحث درآمدزایی بیشتر ورود کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: استادان این دانشگاه اکثراً از نخبگان و ظرفیت‌های استان هستند و مجموعه این دانشگاه ظرفیت قدرتمندی برای توسعه استان است.

بهروز ناصری بیان کرد: نگاه مسئولان استان به دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است. باید استادان دانشگاه در بحث پژوهش و تحقیق و درآمدزایی بیشتر به مسائل استان ورود کنند.

به گزارش آنا، در این آیین از تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به نمایندگی از همه اعضای هیئت علمی با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند