Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@03:16:05 GMT

بیش از ۱۰درصد از صنعت کشور وامدار استان مرکزی است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۱۰۵

بیش از ۱۰درصد از صنعت کشور وامدار استان مرکزی است

فقیهی زاده گفت: بیش از ۱۰درصد از صنعت کشور وامدار استان مرکزی است و این استان سرآمد ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای بالقوه کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «عبدالهادی فقیهی زاد» در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: در هر لباسی می توان عمل صالح انجام داد و منشا خدمات فرهنگ و هنری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیش از 10درصد از صنعت کشور وامدار استان مرکزی است استان مرکزی سرآمد ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای بالقوه کشور محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان باید نسبت به بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند استان مرکزی بیش از پیش تلاش کند ادامه داد: گفت و گوی موثر با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از تاکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

 

در ادامه این مراسم «بهروز اکرمی» گفت: ساختار اصلی جامعه بشری بر دوش فرهنگ است و این مهم نشان از اهمیت مقوله فرهنگ دارد که اگر بخواهیم در عرصه های مختلف موثر باشیم باید به ساختار بیشتر توجه کرد.

 

معاون امنیتی سیاسی استانداری مرکزی افزود: در رابطه با هر موضوعی که صحبت شود فرهنگ پایه اصلی آن مبحث محسوب می شود، رشد و توسعه اقتصادی و پیشرفت همه صنایع با فرهنگ میسر می شود، در بحران اخیر که در کشور رخ داد حجم وسیعی از کمک های مردمی به سمت این مناطق شتافت و این نیروی  محرکه که افراد را برای این مناطق راهی کرد وجود پاک و انسانیت خود آن ها بود.

 

وی ادامه داد: در کشور 27 نهاد دولتی و فرهنگی وجود دارد همه این نهادها در بودجه فرهنگی سهیم هستند و اقدامات خوب و سازنده ای انجام شده اما نباید متوقف شود.

 

اکرمی با بیان اینکه تربیت انسان های فرهیخته و فاخر به مقاله و سخنرانی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: استان مرکزی مهد مفاخر و فرهیختگان است که آثار و خدمات بی نظیری به جامعه عرضه داشتند ولی جوان امروز چه بهره ای از این مفاخر برده اند؟ وظیفه شناساندن این مفاخربه عهده اداره فرهنگ وارشاد اسلامی است.

 

این مقام مسئول گفت: افزایش سرمایه اجتماعی و مقابله هوشمندانه  با آسیب های اجتماعی در سال 1398 در بحث نشاط اجتماعی افزایی دردستور کار قراردارد که بزرگترین کارآمدی و تاثیرگذاری آن بر عهده هنرمندان و اصحاب رسانه و فرهنگ است، زبان هنر سبب ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی ایرانی است.

 

 

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین «عباس دانشی» به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی و از زحمات 2 ساله «محسن شریفی» نیز تقدیر شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام عباس دانشی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی و از زحمات 2 ساله محسن شریفی مدیر کل سابق این اداره کل به اهدای لوح و هدایای تقدیر شد.

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان خبرگزاری شبستان روز جوان اردبیل ارتش سیل کلیپ نیمه شعبان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آئین تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول