Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@15:51:34 GMT

واکنش «فیصل المقداد» به سفر ظریف به دمشق

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۵۱۴

واکنش «فیصل المقداد» به سفر ظریف به دمشق

خبرگزاری تسنیم: «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه درباره نتایج سفر یک روز دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به سوریه تاکید کرد این سفر بسیار موفقیت آمیز و مفید بود و دیدارهای مهمی میان آقای دکتر ظریف و رئیس جمهور بشار اسد، وزیر خارجه و همچنین رئیس مجلس نمایندگان سوریه انجام شد که این دیدارها بیانگر همسویی و تطابق دیدگاه‌های دو طرف درباره تحولات منطقه به ویژه در خصوص یکپارچه کردن مواضع دو کشور در برابر چالش‌هایی که دولت آمریکا با تصمیمات احمقانه و نسنجیده خود در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرار دادن نام آن در فهرست تروریستی و همچنین حمایت از اسرائیل برای الحاق جولان اشغالی و قدس اشغالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این دیدارها، گفت‌وگوهایی درباره اجلاس آتی روند آستانه در شهر نوسلطان درباره هماهنگی و همکاری تنگاتنگ برای تکمیل دستاوردهیای که محقق کردیم، انجام شد.

وی درباره آخرین وضعیت ادلب و سرنوشت گروه‌های تروریستی تکفیری در آن تصریح کرد ما مخالف حضور تروریست‌ها در هر نقطه از خاک سوریه هستیم و ادلب هم از این قاعده مستثنی نیست و حضور تروریست‌ها را در آن تحمل نخواهیم کرد.

المقداد درباره آخرین وضعیت امنیتی سوریه به خبرنگار تسنیم گفت مبارزه سوریه با تروریسم تا نابودی نهایی آن متوقف نخواهد شد و این یکی از نکات اساسی در هماهنگی میان سوریه و جمهوری اسلامی ایران است.

خاطر نشان می‌شود دکتر ظریف در سفر یک روزه به سوریه با بشار اسد رئیس جمهوری، عماد خمیس نخست وزیر و ولید المعلم همتای خود دیدار کرد که طی آن روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و نیز آخرین تحولات سوریه و مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزیر خارجه کشورمان پس از پایان گفت‌وگوها در دمشق راهی آنکارا شد و به دیدار مقامات بلندپایه ترکیه رفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: فیصل المقداد سفر ظریف سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد

وزیر نفت که به همراه رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد شده بود پس از پایان سفر به پاکستان راهی سریلانکا شد.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود، بامداد امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در رأس هیئتی عالی‌رتبه از مقام‌های اقتصادی و سیاسی که جواد اوجی، وزیر نفت نیز در این هیئت حضور دارد،  عازم این کشور شد.

رئیس‌جمهوری پس از سفر رسمی دو روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به‌منظور سفر رسمی و حضور در آیین رسمی بهره‌برداری ابرپروژه چندمنظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی پیش این کشور را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

صدور خدمات فنی مهندسی، صادرات محصولات پتروشیمی، تجارت فرآورده‌های نفتی، بازسازی و نوسازی تاسیسات نفتی از جمله پالایشگاه‌ها و غیره از جمله زمینه‌های همکاری و مذاکرات با کشور سریلانکا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد