Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا – استاندار و رييس شوراي استان بغداد روز پنجشنبه در ديدار شهردار تهران با آنها، خواهان استفاده از تجربيات شهرداري پايتخت جمهوري اسلامي ايران در مديريت حمل و نقل عمومي شدند.

به گزارش ايرنا، «فلاح حسن الجزائري» استاندار و «رياض العضاض» رييس شوراي استان بغداد در ديدار «پيروز حناچي» شهردار تهران، `شهربانو اماني` عضو شوراي اسلامي شهر تهران با حضور «ايرج مسجدي» سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد، اين درخواست را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رياض العضاض درباره وضعيت حمل و نقل عمومي در بغداد از واژه «بحران» استفاده کرد و گفت که تهران در زمينه مديريت حمل و نقل عمومي تجربه و فناوري بالايي دارد و بغداد اميدوار به استفاده از اين تجربيات است.
وي در همين راستا پيشنهاد برگزاري يک کنفرانس مشترک براي شناسايي و معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري در بغداد با حضور فعالان اقتصادي و سرمايه داران و شرکت هاي ايراني شد.
استاندار بغداد نيز با دعوت از شرکت هاي معتبر ايراني براي کار در پروژه هاي عمراني و شهري بغداد گفت که شروع بازسازي در عراق براي شرکت هاي ايراني مي تواند از پايتخت کشورش باشد.
فلاح الجزائري ادامه داد که پايتخت عراق بعد از پيروزي عراق بر گروه تروريستي داعش، اکنون شرايط آرام و نسبتا باثباتي دارد.
به گفته وي، عراق درهاي خود را بر روي همه کشورها براي توسعه همکاري ها باز کرده اما دوستان عراق به ويژه جمهوري اسلامي ايران به دليل مواضعش نسبت به عراق خصوصا در جنگ داعش، در اولويت اين همکاري ها است.
استاندار بغداد نيز از برگزاري کنفرانس مشترک شناسايي و معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري در پايتخت عراق با حضور شهرداري تهران و شرکت هاي معتبر ايراني و ديگر دستگاه هاي ذيربط عراقي و ايراني استقبال کرد.
شهردار تهران نيز در اين ديدار گفت که با هماهنگي کميسيون مشترک دو کشور امکان برگزاري اين کنفرانس مشترک و مشارکت شرکت هاي معتبر ايراني در اين کنفرانس وجود دارد.
پيروز حناچي به خواست مديريت شهري بغداد براي مشارکت شرکت هاي معتبر ايراني در حل بحران حمل و نقل عمومي پاسخ مثبت داد و تاکيد کرد که کلان شهرها داراي مشکلات مشابه هم هستند و بغداد نيز يکي از همين کلان شهرها است.
وي ادامه داد که مسئله حمل و نقل عمومي در کلان شهر تهران نيز يک معضل جدي بود که با ايجاد طرح مترو بخش قابل توجهي از اين معضل برطرف شده است.
شهردار تهران با اشاره به تجربه احداث مترو در تهران و مسائل مربوط به آن، اجراي فوري پروژه مترو در بغداد براي حل معضل حمل و نقل عمومي در اين پايتخت را توصيه کرد و گفت که شرکت هاي ايراني فعال در مترو تهران مي توانند در اين زمينه تخصص و تجربه خود در اختيار پايتخت عراق بگذارند.
حناچي مديريت پسماندها، آتش نشاني و تجهيزات آن، معماري و شهرسازي و توسعه شهري، توسعه فضاي سبز و کمربند سبز، مرمت آثار تاريخي و زيبا سازي شهري، نور پردازي شبانه و بالاخره حمل و نقل عمومي را از جمله حوزه هايي عنوان کرد که امکان همکاري بين تهران و بغداد وجود دارد.
شهردار تهران با ابراز خرسندي از مذاکراتش با شهردار بغداد و ديگر مسوولين پايتخت عراق و وزير مسکن، عمران و شهرسازي اين کشور ابراز اميدواري کرد که نتيجه اين ديدارها و مذاکرات در آينده نزديک در ميدان عمل منعکس شود.
شهردار تهران و هيات همراه چهارشنبه شب به دعوت رسمي همتاي بغداديش براي گسترش همکاري ها بين بغداد و تهران به پايتخت عراق سفر کرده است.
خاورم *10*353*380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۲ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6097759

دیگر خبرها

  • تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای جنجالی
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است