Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@09:58:21 GMT

عزم تهران براي ادامه حمايت از انتفاضه فلسطين

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۵۰۱

عزم تهران براي ادامه حمايت از انتفاضه فلسطين

خبرگزاري آريا - بيروت- ايرنا- امير خجسته رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و فلسطين بر عزم ايران در ادامه مبارزه با رژيم صهيونيستي و حمايت از انتفاضه فلسطين تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا، وي پنجشنبه شب در ديدار با `صالح العاروي` نايب رئيس دفتر سياسي جنبش اسلامي فلسطين (حماس) در بيروت پايتخت لبنان اين موضع را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خجسته در اين ديدار با اشاره به پشتيباني همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از مردم فلسطين و نيروهاي مقاومت تاکيد کرد: امروز موضوع فلسطين مورد توجه جامعه جهاني و ملل آزاده جهان است.
وي افزود: تنها راه رسيدن به پيروزي مقاومت و ايستادگي است و در شرايط فعلي محور مقاومت در اوج اقتدار خود است. حمايت ها و توطئه هاي گوناگون امريکا و ايادي آن در منطقه از رژيم صهيونيستي نشانه استيصال اين رژيم است‌.
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و فلسطين تصريح کرد: فشارهاي تحريمي و تروريست خواندن سپاه توسط امريکا که برخلاف قوانين بين المللي و بي سابقه است، به دليل مبارزه سپاه با تروريست در منطقه و شکست هاي پي در پي اقدامات خصمانه آنان، يکي ديگر از نشان هاي اين استيصال است.
وي گفت: پيام حضور هيات پارلماني ايران در اين شرايط حمايت کامل از نيروهاي مقاومت و ملت فلسطين است تا رسيدن به پيروزي نهايي و بازگرداندن سرزمين فلسطين به ملت آن است که به مدد الهي در آينده اي نه چندان دور تحقق خواهد يافت.
العاروي نايب رئيس دفتر سياسي جنبش اسلامي فلسطين (حماس) نيز در ديدار با هيات پارلماني ايران تاکيد کرد، نگاه به اين صحنه که ايران با اقتدار و به عنوان يک قدرت تاثيرگذار در منطقه، حامي مردم فلسطين و نيروي مقاومت است، موجب قوت قلب و دلگرمي نيروهاي مقاومت است.
نايب رئيس دفتر سياسي جنبش حماس تصريح کرد: تاکيد مي کنيم که نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک حکومت، مقام معظم رهبري و مجلس شوراي اسلامي و تمام ارگان هاي نظامي بويژه سپاه پاسداران همواره پشتيبان محور مقاومت بوده و هر گونه کمکي که مي توانستند به ما کرده اند.
وي افزود: هرگز فراموش نمي کنيم که با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران سفارت اسرائيل در تهران بسته شد و سفارت فلسطين باز شد، اميدوارم با پيروزي جبهه مقاومت نيز به زودي سفارت امريکا در فلسطين اشغالي بسته و سفارت جمهوري اسلامي ايران باز شود.
العاروي نايب رئيس دفتر سياسي جنبش حماس به آرمان هاي والاي امام خميني (ره) قبل از انقلاب در مبارزه با رژيم پهلوي به دليل برقراري ارتباط با رژيم صهيونيستي و همچنين مواضع 40 ساله انقلاب اسلامي ايران در حمايت از ملت فلسطين اشاره و گفت: به خوبي درک مي کنيم که حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از آرمان‌هاي مردم فلسطين و خصومت با رژيم صهيونيستي، علت خصومت امريکا با ايران است و ادامه خواهد داشت.
هيات پارلماني ايران در سفر دوره اي به دو کشور لبنان و سوريه بامداد پنجشنبه وارد بيروت پايتخت لبنان شد.
اعضاي اين هيات روز گذشته با سيد محمد جلال فيروزنيا سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان و زياد نخاله دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين ديدار و گفت و گو کردند.
ديدار با نبيه بري رئيس پارلمان لبنان و نمايندگان اين کشور و برخي مسوولان حزب الله لبنان در روز جمعه از جمله برنامه هاي هيات پارلماني در جريان سفر دو روزه به لبنان است.
رياست اين هيات را که شامل چهار نماينده مجلس هستند، امير خجسته نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي و رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و فلسطين برعهده دارد.
حسن لطفي و حميدرضا حاجي بابايي نمايندگان مردم همدان و احمد صفري نماينده مردم کرمانشاه سه عضو ديگر اين هيات هستند.
هيات پارلماني مزبور امروز در پايان ديدار از بيروت عازم دمشق مي شود .
در دمشق نيز اين هيات ديدارهايي را با مقام هاي پارلماني اين کشور انجام خواهد داد.
روابط پارلماني بين ايران و کشورهاي لبنان و سوريه در سال هاي اخير با سفر هيات هاي مختلف درحال توسعه است.
شبک**خاورم*1436**1392
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد

سید محمد حسینی گفت: با تصویب و تایید نهایی لایحه عفاف و حجاب در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

به گزارش فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آن‌ها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاه‌ها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می‌شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهاد‌ها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرت‌های شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باور‌های عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می‌زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه‌های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

دیگر خبرها

  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)