Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:08:55 GMT

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۵۵۹

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران-ایرنا-سیل 133 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کشور خسارت زد،عون دفاع در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی را حق لبنان دانست،حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را منشا تروریسم درجهان خواند،نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره لیبی،بحث استیضاح ترامپ دوباره داغ شد و گزارش مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا منتشر شدازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
*********
اهواز-مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بالابودن جریان آب در رودخانه ها و ذخایر سدها در ماه های آینده گفت: بازگشت برخی سیل زدگان به محل سکونت شان در روستاها به دلیل تداوم آبگرفتگی، ممکن است تا تابستان امسال به طول بیانجامد.

اهواز-رئیس قوه قضاییه گفت: دولت تا حدی که امکانات و منابع دارد باید غرامت ها را هرچه زودتر به مردم آسیب دیده از سیلاب اخیر در استان های درگیر سیل پرداخت کند و این موضوع در نشست اخیر سران سه قوه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

تهران-معاون طرح و برنامه وزیرصنعت،معدن و تجارت گفت:رونق تولید نیازمند تقسیم کار ملی است در نتیجه در سال 98 برای رونق تولید 7 محور و در حدود 35 پروژه تعریف شد.

آبادان-رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ارایه خدمات پزشکی در مناطق سیل زده کشور همچنان ادامه داشته و این خدمات تا لحظه آخر ادامه خواهد داشت.

اهواز-رئیس قوه قضاییه خطاب به دولت مستکبر امریکا که جلوی کمک رسانی به سیل زدگان کشورمان را گرفت، بیان کرد: اخم و لبخند امریکایی ها هیچ اثری در روحیه ملت ایران ندارد و جوانان انقلابی و باشرافت ما همه گره ها و موانع پیش رو را با اقتدار و توکل بر خدای متعال برطرف می کنند.

تهران-روابط عمومی شرکت های تاکسی آنلاین روز پنجشنبه بعد از دست به دست شدن توئیت تصویری که حکایت از انتشار اطلاعات کاربران یکی از این شرکت های تاکسیرانی شهری داشت نفوذ در سیستم امنیتی تاکسی های اینترنتی را تکذیب کرد.

تهران-فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: حتما برای خنثی کردن توطئه اقتصادی دشمن همه باید پای کار باشند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اسباب آسایش و آرامش مردم را فراهم کنند.

تهران-رییس بنیاد مستضعفان گفت: با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار مازاد، امسال 35 میلیارد تومان وام اشتغالزایی به هر یک استان های سیل زده اختصاص یافته است.

دزفول-رییس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: سیل حدود 133 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی در کل کشور خسارت وارد کرده که 50 درصد این خسارات در استان خوزستان بوده است.

تهران-معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: در جلساتی جداگانه و با حضور حسن روحانی عملکرد سال 97 و برنامه سال جدید 4 معاون رئیس جمهوری ازجمله معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بررسی شد. به همین منظور معصومه ابتکار هم گزارش این فعالیت ها را تقدیم رئیس جمهوری کرد.

تهران-مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: درحال حاضر 8 محور شریانی و 13محور غیرشریانی کشور ( 21 محور) مسدود است و در سایر مسیرها تردد وسایل نقلیه به روال عادی در جریان است.

اخبار خارجی
*********
بیروت-میشل عون رییس جمهوری لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد، دفاع از لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی حق طبیعی ما است.

تهران-وزارت دادگستری آمریکا پس از مدت ها انتظار و گمانه زنی سرانجام گزارش بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 ایالات متحده را منتشر کرد؛ گزارشی که می گوید شواهد قطعی دال بر بی گناهی رئیس جمهوری در «کارشکنی در اجرای عدالت» نیافته اما دونالد ترامپ و تیم حقوقی اش آن را یک پیروزی قلمداد کرده اند.

تهران-وزارت خارجه فرانسه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به مذاکرات صلح با فلسطینی ها در چهارچوب معیارهای بین المللی و بر مبنای راه حل دو کشوری بازگردد.

نیویورک-معاون اول دولت باراک اوباما عصر پنجشنبه در جمع کارگران اعتصاب کننده فروشگاه زنجیره ای استاپ اند شاپ گفت: ما کشور را پس می گیریم؛ دست از این کار نکشید و به حرکت ادامه دهید.

تهران-«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ابراز امیدواری کرد که نیروهای درگیر در استان الحدیده طی هفته های آینده از این شهر خارج شوند.

بیروت-شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، اسراییل منبع تروریسم در منطقه ، جهان و منبع تخریب منطقه و جهان است.

نیویورک-شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک نشست اضطراری غیرعلنی، بررسی شرایط اخیر لیبی را آغاز کرد.

بغداد-کانادا ماموریت نظامی خود در چارچوب ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش در عراق و سوریه را تا سال 2021 میلادی تمدید کرد.

بغداد-خبرگزاری عراقی « اسرار نیوز» نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) موشک ، مهمات و سیستم های تاکتیکی پیشرفته به عراق و همچنین بحرین و سنگاپور می فروشد.

تهران-«ابراهیم کالن» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری اخبار منتشر شده درخصوص میانجیگری ایران میان آنکارا و دمشق را رد کرد.

تهران-وزارت دادگستری آمریکا پس از مدت ها انتظار و گمانه زنی سرانجام گزارش بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 ایالات متحده را منتشر کرد؛ گزارشی که می گوید شواهد قطعی دال بر بی گناهی رئیس جمهوری در «کارشکنی در اجرای عدالت» نیافته اما دونالد ترامپ و تیم حقوقی اش آن را یک پیروزی قلمداد کرده اند.

تهران-نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان و مسوولان وزارت امور خارجه در نشستی مشترک ضمن ارزیابی تحولات افغانستان بر حفظ و تقویت صلح در این کشور تاکید کردند.

تهران-دفتر دادستانی نظامی وابسته به وزارت دفاع دولت وفاق ملی لیبی روز پنجشنبه قرار بازداشت ژنرال خلیفه حفتر و معاونانش را صادر کرد.

زنجان-معاون دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو گفت: با وجود فعالیت‌های مختلف و رویدادهای گردشگری، اکو هنوز فاقد یک استراتژی جامع منطقه‌ای برای توسعه گردشگری پایدار است.

بیروت-زیاد نخاله دبیرکل جدید جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: ما ، ایران و جبهه مقاومت در برابر اسراییل اعضای یک خانواده هستیم و به مبارزه خود تا آزادی مردم فلسطین ادامه خواهیم داد.

ویتنام-مدیرعامل ایرنا در مصاحبه با روزنامه ویتنام نیوز، تاکید کرد که خبرگزاریهای آسیایی برای ارائه تصویر واقعی از کشورهای منطقه چاره‌ای جز همکاری با یکدیگر ندارند.

تهران-وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه انجام آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را رد کرد.

تهران-انتشار نسخه سانسورشده «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات در زمینه دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا جان تازه ای به گروهی از مخالفان دونالد ترامپ داده است تا بار دیگر برای استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده آستین بالا بزنند.
شبک**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات مهمترين عناوين خبري اخبار8تا8

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «قطع کامل روابط تجاری ترکیه با اسرائیل»، عنوان خبری بود که امروز بار دیگر نام رجب طیب اردوغان را در هفته اخیر بر سر زبان ها انداخت. رئیس جمهور ترکیه که از آغاز عملیات طوفان الاقصی همواره به حمایت از مردم غزه پرداخته است و علیه اسرائیل موضع گیری کرده است، در تازه ترین سخنان خود درباره جنگ حماس و اسرائیل خبر مهمی را به جهان مخابره کرد.

اردوغان در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است، نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب ابراز نگرانی کرد و «از مقامات آلمان خواست اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند.»

براساس گزارش الجزیره، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: «آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت. برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.»

اما دیگر خبری که در هفته اخیر نام اردوغان را بر سر زبان ها انداخت، سفر او پس از 13 سال به کشور عراق بود؛ سفری که به گفته خود او و هم چنین مقامات و رسانه‌های ترکیه‌ای با اهدافی چون انرژی، تجارت، ترانزیت، مسائل کریدوری و حوزه امنیتی انجام شد و اتفاق مهمی در نوع خود محسوب می شود. به عقیده کارشناسان این سفر می تواند آغازگر مسیری تازه در منطقه و همسایگی ایران باشد و بر سطح روابط کشورمان با آنکارا و بغداد، اثرات مهمی بگذارد. حال که درباره تحرکات تجاری و سیاسی ترکیه در منطقه سخن به میان آمده است، بهتر است به آخرین قیمت لیر؛ واحد پول رسمی این کشور در بازار ارز تهران هم نگاهی بیندازیم.

قیمت لیر ترکیه امروز 5 اردیبهشت 1403

امروز در بازار ارز تهران قیمت لیر ترکیه شیب نزولی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به کانال کاهشی وارد شد. هر لیر در حالی امروز 20 تومان ارزان شد که از کانال دو هزار تومان رخت بر بست و 1985 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت دینار عراق در بازار

امروز همچنین قیمت دینار عراق در جریان مبادلات ارزی معامله گران، بر روند ثابت چند روز اخیر پافشاری کرد و بدون افزایش یا کاهش ارزش نسبت به روز گذشته، 49 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین نرخ درهم امارات

بازار ارز تهران در حالی عصر امروز شاهد پایان معاملات بود که قیمت درهم امارات مسیر کاهشی روز گذشته را تداوم بخشید. هر درهم امروز 17551 تومان خرید و فروش شد تا نسبت به روز پیش 190 تومان ارزان شده باشد.

نرخ امروز ریال عمان در بازار

قیمت ریال عمان هم امروز در جریان مبادلات ارزی معامله گران در بازار تهران افت نسبی را تجربه کرد و 167260 تومان معامله شد. هر ریال امروز هزار و 820 تومان ارزان شد؛ میزان نوسانی که در مقایسه با روزهای گذشته محسوس تر بوده است.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

نرخ امروز منات آذربایجان

عصر روز چهارشنبه معاملات بازار ارز تهران در حالی سپری شد و به پایان رسید که قیمت منات آذربایجان پایین آمد و با ریزش 410 تومانی که تجربه کرد، 37740 تومان مبادله شد.

قیمت درام ارمنستان امروز

روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران بر درام هم اثر گذاشت و واحد پول رسمی کشور ارمنستان پس از تجربه ثبات در دو روز اخیر، یک تومان ارزان و 165 تومان خرید و فروش شد.

آخرین قیمت لاری گرجستان

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان سیر کاهشی را دنبال کرد و 310 تومان ارزان شد تا نسبت به روز گذشته، 24090 تومان ارزش گذاری و معامله شود.

نرخ امروز بات تایلند

در شرقی ترین مقصد گردشگری ایرانیان؛ تایلند هم قیمت بات، واحد پول رسمی این کشور افت ارزش را تجربه کرد و با ریزش 26 تومانی 1732 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری بات تایلند و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.027 رسید.

قیمت رینگیت مالزی در بازار

در نهایت رینگیت مالزی هم امروز را در حالی به پایان رساند که کاهش قیمت 140 تومانی داشت و 13440 تومان خرید و فروش شد.

معاملات پنجمین روز از اردیبهشت ماه در حالی سپری شد که مانند تمامی روزهای سپری شده هفته اخیر قیمت ها در بازار ارز تهران شیب نزولی را تجربه کردند و دینار عراق تنها ارزی بود که ثبات قیمت را در پیش گرفت. نوسان قیمت‌ها امروز شدت بیشتری نسبت به روز گذشته داشت.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902567

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه