Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بابیان اینکه ۲ سناریو برای ساخت فرودگاه جدید چابهار وجود دارد، گفت: در یک برنامه فشرده و مدون دو ماهه از ۷ اردیبهشت‌ماه ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی کنارک بازسازی و مدرن‌سازی می‌شود. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی کنارک به‌دلیل نظامی بودن کاربری مسافری نداشته و ترمینال فعلی مسافری آن توان و امکانات خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و سرمایه‌گذاران را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا طی مراحل قانونی و شروع عملیات فرودگاه مستقل جدید برای چابهار، منطقه آزاد چابهار در برنامه‌ای فشرده و مدون دو ماهه بازسازی و مدرن‌سازی ترمینال مسافری آن را با حداقل یک میلیارد تومان اعتبار برعهده گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در عملیات بازسازی و مدرن‌سازی کل ترمینال با استانداردهای روز دنیا تجهیز، مدرن‌سازی و بازسازی می‌شود و در مدت این دو ماه پروازها به سالن نظامی فرودگاه منتقل خواهد شد.

کردی درباره ساخت فرودگاه جدید نیز گفت: دو سناریو برای ساخت فرودگاه جدید پیش‌روی منطقه آزاد چابهار است، اول مشارکت در ساخت یک فرودگاه مستقل از کنارک که مجوز آن‌را سال 95 شورای عالی فضایی ایران صادر کرده و سازمان هواپیمایی کشوری در حال تملک زمین 2700 هکتاری آن است و دوم ساخت یک ترمینال مجزا و مناسب برای فرودگاه فعلی کنارک است.

وی گفت: در صورت تصویب لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار و الحاق زمین فرودگاه به منطقه و یا الحاق آن با تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت راه و شهرسازی و منطقه آزاد چابهار، منطقه می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند،کمااینکه برای شروع فاز اول آن 200 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: سناریو دوم ما گرفتن 20 هزار مترمربع زمین در سه‌راه کهیر در فرودگاه کنارک و احداث یک ترمینال مجهز مسافری با برج مراقبت و زیرساخت‌های مکمل  است تا با تجهیزات و امکاناتی متناسب کاربری مسافری و بار فرودگاه نظامی کنارک حفظ شود.

خبر خوش برای مردم سیستان و بلوچستان؛ احداث شهر فرودگاهی چابهار در دستور کار قرار گرفتلایحه توسعه منطقه آزاد چابهار بزرگ‌تر شد+ تصاویرسیستان و بلوچستان| سرنوشت احداث فرودگاه بین‎المللی چابهار چه می‌شود؟

انتهای پیام/ ز

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران

مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر قطعه «DONDOBAY» دوندوبای را با تنظیم متفاوت منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، مهدی وجدانی آهنگساز و رهبر ارکستر درباره این کار توضیح داد: قطعه «DONDOBAY» براساس موسیقی شمال خراسان است که این قطعه را برای کوارتت زهی که شامل دو ویلن، یک ویولا و یک ویلنسل تنظیم و سعی کردم که به ساختار و بافت اثر لطمه‌ای وارد نشده و آن را حفظ کنم. همچنین در یک بخش‌هایی نیز سعی کردم در تنظیم از فرهنگ و آیین موسیقی آن منطقه استفاده کنم. به هر حال همه ما می‌دانیم که آن‌ها در این قطعه علاوه بر موسیقی که با دوتا خراسانی اجرا می‌کنند، رقص‌هایی همانند رقص چوب نیز دارند و سعی کردم که این قطعه را نوعی تنظیم کنم که بتوانیم آن ریتم و رقص‌ها را نیز با هارمونی مدرن بشنویم.

مدرس آکادمی هنرهای مدرن استانبول ادامه داد: بحث موسیقی شمال خراسان را نیز تمام مردم ایران می‌دانند که از قدیم مهد فرهنگ و تمدن بوده و به دلیل وسعت جغرافیایی که داشته، سرشار از موسیقی و فرهنگ بوده و همینطور فرهنگ کتبی شفاهی همانند شاهنامه، لیلی و مجنون، شاه‌صنم و... که آن‌قدر خراسان گسترش داشته که موسیقی آن شامل خراسان شمال، شرق، جنوب است، به دلیل اینکه در آن منطقه، اقلیت‌های کرد، ترک، ترکمن و دامنه وسیعی از این گویش‌ها هستند، سبک‌های مختلف موسیقی نیز در آن منطقه وجود دارد و به همین علت بخش خراسان و موسیقی آن حائز اهمیت بوده است.

او اضافه کرد: از دوران موسیقی کلاسیک و دوره رمانتیک مشاهده می‌کنید ریشه اکثر موسیقی‌های آن دوره، بر اساس موسیقی‌های فولک یا محلی آن بوده که نمونه‌های آن در آثار بتهوون، برامز، فرانس شوبرت و... بوده است. منشاء اصلی موسیقی تمام آهنگسازان کلاسیک و معاصر، به موسیقی محلی، فولک و نواها و آواهایی که در آن زمان داشتند، برمی‌گردد.

وجدانی همچنین گفت: به نظرم شنیدن موسیقی‌های فولکلور که در هر بخشی از کشور و شنیدن آن‌ها با تنظیم‌های جدید، می‌تواند سرآغاز اتفاق جدید در موسیقی کشور باشد به دلیل اینکه این آثار قابلیت این را دارند که این ملودی‌ها برای ارکستر سمفونیک و یا ارکستر ملی تنظیم شوند و این آثار بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود چرا که قطعا این‌ها در بن مایه ایرانی‌ها بوده و با این قطعات ارتباط می‌گیرند.

رهبرارکستر MSA استانبول در پایان نیز گفت: این قطعات را با ساختار مدرن و معاصر تنظیم کردم، قطعا اگر از سازهای اصیل ایرانی استفاده می‌کردم، شاید حس و حال آن تغییر پیدا می‌کرد. به شخصه علاقه داشتم که قطعات را به صورت مدرن تنظیم کنم یعنی جغرافیای آن را مقداری جهانی ببینم. به همین علت، سازها را در کوارتت زهی آوردم که که تماما سازها کلاسیک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • فرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها، در برابر یمن عاجز است
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • ۱۵ سال کشته‌سازی؛ «ترانه»‌ای که به «نیکا» ختم شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • ۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار