Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@14:40:35 GMT

صادرات محصولات سلولزی افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۵۵۷۵

صادرات محصولات سلولزی افزایش می‌یابد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عباس فصیح خوشگرد با تاکید بر اینکه در حال حاضر توانایی تولید، توزیع و عرضه محصولات سلولزی به اندازه نیاز و حتی در مواردی بیشتر از نیاز کشور وجود دارد، تصریح کرد: در سال گذشته افزایش نرخ ارز باعث افزایش تقاضا در بازار محصولات سلولزی شد و در نتیجه آن در یک دوره دو ماهه عرضه و تقاضا با چالش مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در این صنعت وجود ندارد و محصولات سلولزی به وفور در مراکز عرضه وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران همچنین با اشاره به فعال بودن ظرفیت‌های صادراتی کشور در بخش صنایع سلولزی، اظهار کرد: در حال حاضر محصولات سلولزی بیشتر به کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر می‌شود.

فصیح خوشگرد با اشاره به تفاهم‌هایی که اخیراً بین ایران و عراق امضا شده، گفت: در این شرایط طبیعی است که صادرات ایران به کشورهای همسایه و به ویژه عراق افزایش یابد.

وی با بیان اینکه صادرات کشور در بخش محصولات سلولزی همیشه مثبت بوده، اظهار کرد: در شرایط فعلی اگر بتوانیم ارز را به راحتی تأمین کنیم صادرت نیز افزایش خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد که با در نظر گرفتن تمهیداتی برای تأمین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی و پایداری بازارهای تجاری از سوی دولت، امسال نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

اواخر تابستان سال گذشته، شاهد کمبود و گرانی برخی محصولات سلولزی همچون پوشک بچه، پوشک بزرگسالان، وسایل بهداشتی بانوان و دستمال کاغذی بودیم که مهم‌ترین دلیل آن کاهش میزان تولید داخلی به دلیل عدم تعیین تکلیف ارز تخصیص یافته جهت واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع سلولزی بود؛ از طرف دیگر، افزایش تقاضای مردم به‌دلیل نگرانی از کمبود برخی محصولات و هم‌چنین احتکار محصولات نیز بازار را با التهاب روبرو کرده بود که پس از چندی این مشکل برطرف شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: محصولات سلولزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت