Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: اگر دولت بتواند کمک هایی که به سیل زدگان داده می شود را ساماندهی کند نیازهای اساسی شان را تهیه کند از یک سو باعث رونق تولید می شود و از سوی دیگر توزیع مناسب تری صورت خواهد گرفت.

سید حسن حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به انتقادات برخی از کارشناسان اقتصادی مبنی بر کمک های نقدی دولت به سیل زدگان و ترجیح این کمک ها از طریق کالاهای اساسی اظهار داشت: اگر دولت بتواند کمک هایی که به سیل زدگان داده می شود را ساماندهی کند و به جای پرداخت های ریالی که تا حدودی هم برای نیازهای اولیه سیل زدگان ضرورت دارد و نیازهای اساسی شان را تهیه کند از یک سو باعث رونق تولید می شود و از سوی دیگر توزیع مناسب تری صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بهتر است دولت حداقل نیاز مردم را در قالب بن کالا یا کارت پول که بتواند اجناس خاصی را که دولت مشخص می کند به دلخواه خودشان خریداری کند، ارائه کند.

حسینی شاهرودی با اشاره به محدودیت های دولت در تامین منابع مالی تصریح کرد: دولت باید تلاش کند منابع و درآمدهایش را افزایش دهد و این کار را از طریق فروش نفت و دارایی های معوقه و وصول مالیات به ویژه شناسایی مودیان جدید مالیاتی انجام دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی یادآور شد: از سوی دیگر دولت باید هزینه های خود را کاهش دهد که بخشی از آن از طریق کوچک کردن دولت و حذف تصدی گری که می تواند هزینه های دولت را نیز کاهش دهد و منابع مالی را تامین کند صورت گیرد. این امر موجب خواهد شد منابعی برای حوادثی چون خشکسالی، ترسالی، سیل، زلزله، خسارت به کشاورزان و... که هر ساله با آن مواجه می شویم  در دسترس قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هرجا دولت با محدودیت مواجه می شود سراغ برداشت از صندوق توسعه ملی می رود، خاطر نشان کرد: متاسفانه سهل الوصول ترین راه در دسترس دولت ها برداشت از صندوق توسعه ملی بوده و همین امر موجب شده تا کمتر تقلایی برای درآمدزایی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت سیل سیل زدگان کمک به سیل زدگان کمک های نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات