Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره لکوکاپ شریف با اشاره به علاقه مندی بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب در مرحله مقدماتی در این جشنواره خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر از برگزیدگان نهایی به مسابقات جهانی لگوکاپ اعزام خواهند شد.

مهندس محسن محمدولی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات پانزدهمین جشنواره لکوکاپ دانشگاه شریف که امروز در این دانشگاه در حال برگزاری است اشاره کرد و افزود: حلقه اولیه این جشنواره با شرکت حدود صد هزار دانش آموز از بیش از ۳۰۰ شهر کشور آغاز شد که این داوطلبان براساس علاقه خود در دوره‌های مختلف شرکت و مراحل رشد آنها طی شد به طوری که بعد از برگزاری این مسابقات در سطوح مختلف کلاسی، مدرسه‌ای، منطقه‌ای، شهری و استانی در سطح ملی برای حضور در مرحله نهایی مسابقات در دانشگاه صنعتی شریف حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تاکید کرد: در پانزدهمین جشنواره لکوکاپ شریف حدود ۵ هزار نفر از داوطلبان به این دانشگاه اعزام شدند و در حال انجام رقابت در رشته‌های مختلف هستند در واقع حلقه صد هزار نفری مسابقات از تیر ماه سال گذشته برگزار می‌شود که ثبت نام مرحله نهایی از آبان سال ۹۷ آغاز شد و تا اسفند ادامه داشت و امروز نیز شاهد برگزاری جشنواره نهایی هستیم.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره لکوکاپ شریف همچنین خاطر نشان کرد: مسابقات امروز در قالب ۱۸ رشته که هر کدام رشته‌های خاص خود را دارند شامل مواردی متنوع هستند برگزار می‌شود و در نهایت حدود صد نفر برگزیده نهایی به مسابقات جهانی لکوکاپ که اسفند ماه امسال برگزار می‌شود اعزام می‌شوند و امیدواریم بتوانند با رقبای خود در سطح جهانی رقابت خوبی داشته باشند.

مهندس ولی همچنین تاکید کرد: جشنواره لکوکاپ به صورت سالیانه برگزار می‌شود و اردوی جهانی لکوکاپ نیز در کشورهای نظیر ترکیه؛ عمان، عراق، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و … برگزار می‌شود البته ارتباطات خوبی نیز با کشورهای اروپایی نظیر آلمان و سوئد برای حضور در مسابقات لکوکاپ گرفته شده است امیدوار هستیم بتوانیم اردوی جهانی را در این کشورها نیز برگزار نمایم.

وی دانشگاه شریف را برترین دانشگاه فنی منطقه تعریف کرد و گفت: این دانشگاه در کل دنیا شناخته شده است و حضور در مسابقات جهانی لکوکاپ که با معرفی این دانشگاه صورت می‌گیرد افتخار بزرگی به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره لکوکاپ شریف همچنین تاکید کرد: مسابقات لکوکاپ در سطح دانش آموزی کشور برگزار می‌شود و طبیعتاً میزان موفقیت و فضای شرکت کنندگان در سطح جهانی تغییری در رنکینگ علمی دانشگاه در سطح جهانی ندارد و ما افتخار میزبانی این برنامه را داریم.

وی ادامه داد: دانش آموزان از سنین ۴ تا ۱۸ ساله می‌توانند در لیگ‌های مختلف جشنواره لکوکاپ شرکت کنند و لزوماً به رشته‌های حاضر در این مسابقات فنی نیست حتی در حوزه زیست فناوری نیز یا سازه‌های ماکارونی و مهندسی عمران در این مسابقات حضور دارند و تلاش ما این است که فضا بیشتر به سمت فضای علوم پایه و محاسباتی حرکت کند.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره لکوکاپ گفت: دانشگاه صنعتی شریف حدود ۳۰۰ نماینده در شهرهای مختلف در رشته‌های مختلف لکوکاپ مشغول فعالیت هستند و خدمات مختلف آموزشی به دانش آموزان ارائه می‌دهند تا بتوانند علاوه بر گذراندن دوره‌ها به مسابقات نیز اعزام شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شريف لکوکاپ شریف مسابقات لکوکاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد