Web Analytics Made Easy - Statcounter

باوجود پیگیری خبرگزاری تسنیم و دیگر مسئولان هندیجان در استقرار اداره ثبت اسناد اما این هنوز این اداره هیچ‌گونه کار اجرایی و عملیاتی را انجام نداده و وعده‌های مسئولان و نماینده مردم در مجلس محقق نشده است. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، با پیگیری خبرگزاری تسنیم، فرماندار سابق هندیجان، فرماندار فعلی، معاون فرماندار اداره مهم ثبت اسناد هندیجان بعد از 15 سال از شهرستان شدن در این شهر مستقر و رستم احمدی به عنوان اولین رئیس این اداره منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط استقرار اداره ثبت اسناد هندیجان مهیا شده استتویسرکانی: اعتبارسنجی و ساماندهی حساب شرکت‌ها وظیفه سازمان ثبت اسناد نیستسازمان ثبت اسناد، دفاتر حمایت از فناوری و نوآوری تأسیس می‌کند

استقرار این اداره در ماه‌های پایانی سال 97 صورت گرفت و برای شروع به کار ساختمان دو طبقه نوساز توسط فرمانداری به این اداره به صورت موقت داده شده تا کارهای مردم محروم هندیجان را در این شهر انجام دهد و نیازی به شهرهای اطراف نباشد و مردم در این جاده‌های خطرناک کشته نشوند.

سالانه چندین نفر از مردم هندیجان در جاده خطرناک معروف به مرگ در جاده هندیجان به ماهشهر کشته می‌شوند و کسی پاسخگو جان عزیز مردم نیست. مهم‌ترین دلیل تردد مردم در این جاده‌های بی‌کیفیت و خطرناک کارهای اداری در ماهشهر است.

وعده های مسئولان و نماینده مجلس محقق نشده است

برخی به خاطر ثبت اسناد، برخی دیگر برای بنیاد مسکن، بعضی برای اوقاف، صیادان برای تمدید دفترچه راهی فرماندهی مرزیانی در بندر امام خمینی (ره)، تجار برای انجام کارهای گمرکی و بندری راهی ماهشهر و بندر امام (ره)، برخی‌ها هم برای درمانگاه و بیمارستان تأمین اجتماعی به دل جاده‌های مرگ می‌زنند.

سؤال مردم و رسانه‌ها این است که وقتی شهری با نظارت و تصویب دولت به شهرستان ارتقا می‌یابد چرا دیگر امکانات و نهادی‌های اداری، سیاسی، خدماتی، فرهنگی نباید در آن مستقر شده و به مردم خدمات ارائه دهند.

علت آن چیست که مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی، نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و نماینده فعلی وعده‌های فراوانی در استقرار ادارات در هندیجان می‌دهند اما در هیچ برهه‌ای از زمامداری خود حتی یک اداره را مستقل یا مستقر نکرده‌اند.

دولت باید همه امکانات را در هندیجان مهیا کند

تسنیم با انتشار گزارش‌ها و خبرهای مکرر، پیاپی و همچنین پیگیری میدانی خبرنگاران خود در سطح استان خوزستان و شهرستان هندیجان توانسته دغدغه‌های مردمی را به مسئولان مربوطه منعکس کند.

اکثر مشکلات برمی‌گردد به مستقر یا مستقل نبودن اداره در هندیجان است مشکل جدیدی نیز که در هندیجان به وجود آمده چارت سازمانی و رسمی ادارات کامل نیست یا شاید چارت نداشته باشند. با توجه به صدور اطلاعیه‌های استخدام نیاز است ادارات چارت و منصب‌های خالی خود را به استانداری خوزستان اعلام تا در اطلاعیه‌های استخدام سهمیه‌هایی برای هندیجان در نظر گرفته شود.

چارت سازمانی ادارات هندیجان اطلاع رسانی شود

اکثر جوانان هندیجانی تحصیلکرده بوده اما چارت‌های سازمانی ادارات این شهرستان ناقص و در برخی مواقع مشاهده شده اداره‌ای با دو الی سه نیرو کار می‌کند اما چارت سازمانی آن چندین نفر دارد که در شهرهای اطراف استان خوزستان مشغول کار هستند.

مردم هندیجان انتظار دارند بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دولت تمام امکانات لازمه را برای رفاه حال مردم در این شهر مهیا و ادارات را موظف به مستقر شدند در این شهر محروم کند همچنین برخی دیگر از ادارات هندیجان به صورت نمایندگی اداره می‌شوند و هنوز به اداره مستقل ارتقا نیافته‌اند.

رستم احمدی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: بنده از سال 1395 تاکنون حکم ریاست اداره هندیجان را دارم اما به سبب نبود تجهیزات کافی و نیرو هنوز نتوانسته‌ایم در هندیجان فعالیت خود را آغاز کنیم.

3 سال است رئیس اداره ثبت اسناد هندیجان هستم

وی افزود: ما امکاناتی مانند دوربین‌های مخصوص نقشه برداری و ساختمانی، سیستم‌های رایانه‌ای و اداری، خودروهای اداری جهت بازدید از محل‌ها و ساختمان‌ها، فایل‌ها و کُمدهای مخصوص بایگانی پرونده‌ها را نیاز داریم.

رئیس اداره ثبت اسناد هندیجان بیان کرد: اگر تجهیزات و حداکثر 4 نیروی متخصص به هندیجان بدهند و با اجازه اداره کل  ما از همین فردا در هندیجان حضور پیدا کرده و همه کارهای مردم را انجام می‌دهیم.

گزارش از محمد مهدی صادقی

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علیرضا حسین بیگی در دیدار با مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: سابقه ۲۲ ساله تاسیس شوراهای حل اختلاف در استان یزد نیاز به مستند سازی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان دارد.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش یزدی ها یکی از جلوه های ویژه در پرونده های شوراهای حل اختلاف است که قابلیت ثبت به صورت تاریخ شفاهی و مکتوب و اشاعه آن به کشور را دارد.

کد خبر 6093162

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود