Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@14:42:16 GMT

آغاز طرح «پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو» در تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۷۶۸

آغاز طرح «پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو» در تهران

در ادامه پویش «سه شنبه های بدون خودرو»، برنامه «پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو» نیز از ۲۹ فروردین با هدف معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری پایتخت شروع به کار کرد.بعد از  حضور پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران و پیوستن او به پویش سه شنبه های بدون خودرو، او در توئیتر خود نوشت که استفاده از دوچرخه های هوشمند اشتراکی «بیدود» در روزهای سه شنبه هر هفته، رایگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به دنبال این تصمیم حناچی، ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه این برنامه ها، پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو را طراحی و عملیاتی کرده و امیدوار است که در صورت استقبال شهروندان هم از یکسو زمینه معرفی بیشتر شهر پایتخت و توسعه فرهنگ گردشگری در آن فراهم شود و ازسوی دیگر، روند کاهش ترافیک و آلودگی هوای این کلانشهر نیز تسهیل شود.

 

به گزارش ایرنا، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اینکه این طرح در ادامه «پرسه در شهر» که در تعطیلات نوروز مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، اجرایی شده است، افزود: در طرح پرسه در شهر ۱۸ مسیر گردشگری از ساعت ۱۰ تا ۱۸ تعیین شده بود که شهروندان و گردشگران به همراه راهنمایان با این مکان ها بیشتر آشنا می شدند.

 

 مهدی سیف، افزود: در ادامه این طرح و همچنین نام گذاری سه شنبه های بدون خودرو توسط شهردار تهران، روزهای پنجشنبه را به عنوان پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو نامگذاری کردیم که از امروز به صورت رسمی آغاز شد.

 

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهارداشت: برای آغاز، محدوده میدان مشق، بازدید از سردر باغ ملی، موزه پست، ساختمان وزارت امور خارجه، دانشگاه هنر، مجموعه موزه ملک و قزاقخانه با راهنمای گردشگری برای اولین مسیر تعیین شده بود.

 

او گفت: همچنین امروز با هماهنگی شرکتی، تورهای گردشگری با دوچرخه در مسیرهای تعیین شده برگزار شد و ما از سایر طرح ها در این حوزه استقبال می کنیم.

 

سیف بیان کرد: راهنمایان گردشگری در این تورها مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند و تسلط کافی بر مکان ها و ابنیه های تاریخی شهر تهران دارند.

 

وی اظهارداشت: برای پنجشنبه هفته آینده، محدوده میانی خیابان ولیعصر(عج) شامل میدان منیریه و بناهای تاریخی همچون خانه مینایی، عبادتگاه شاه ورهرام ایزد، خانه انیس الدوله و خانه پدری فروغ فرخزاد تعیین شده است که در صورت استقبال و رضایت شهروندان سعی می کنیم در هفته های بعد مسیرهای مختلفی را پیش بینی کنیم.

 

به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران شهروندان برای کسب اطلاعات درباره مسیرها و مقاصد گردشگری در پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو می توانند به پایگاه اینترنتی این ستاد به نشانی http://visit.tehran.ir/‎ مراجعه کنند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید

دریافت 6 MB کد خبر 847096 برچسب‌ها سفر - گردشگری مجله توصیه‌های سفر تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • بدون حواله هم قهرمان می‌شویم!
  • سایبان خودرو بدون پایه
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد