Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:25:28 GMT

بارندگی همراه با کاهش دمای هوا در مازندران ادامه می یابد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۴۲۶۳

بارندگی همراه با کاهش دمای هوا در مازندران ادامه می یابد

ساری – ایرنا – هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری جوی همراه با کاهش دمای هوا در استان طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس این پیش بینی ، هوای مازندران تا اواسط هفته جاری با کاهش دما و همچنین بارش باران متناوب همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که از امروز تا صبح دوشنبه آسمان استان ابری همراه با بارش های پراکنده است.
سید ابراهیم تاکامی افزود : از ظهر دوشنبه تا صبح سه شنبه با تقویت سامانه سرد بارشی ، مردم سراسر استان شاهد تشدید بارندگی و همچنین وزش نسبتا شدید باد خواهند بود.
وی با بیان اینکه بارش ارتفاعات در این مدت به صورت برف خواهد بود ، گفت که در این مدت دمای هوا نیز 3 تا 6 درجه کاهش می یابد.
کارشناسی پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر را نیز مواج و ارتفاع امواج در دریا را بیش از سه متر عنوان کرد و افزود : دریای خزر در این ایام برای هرگونه فعالیت دریایی از جمله ماهیگیری و گردشگری مناسب نیست .
وی اظهار داشت : برای روزهای دوشنبه و سه شنبه آبگرفتگی معابر و بالا آمد سطح رودخانه ها پیش بینی می شود و در ارتفاعات هم یخزدگی و لغزندگی جاده ها را خواهیم داشت.
تاکامی با اعلام این که پیش بینی وضعیت جوی استان به جهاد کشاورزی هم اعلام شد ، اظهار داشت : بر اساس پیش بینی جوی و نظر جهاد کشاورزی تا اواسط هفته نشاء کاری برای کشت برنج توصیه نمی شود.
او با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه نیز مازندران میزبان بارش باران است ، افزود: برای آخر هفته شدت بارش ها کاشته شده و مردم استان شاهد بارش پراکنده و افزایش نا محسوس دما خواهند بود.
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي برنج مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند این در حالیست مهف مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابر‌ها را ندارند.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان در نشست علمی بارش‌های سیل‌آسا طی فروردین در جنوب و جنوب شرق کشور افزود: نکته مهم این است که مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند. از آنجایی‌که مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابر‌ها را ندارند همچنین قابلیتی در آن‌ها بسط داده نشده است تا بتواند بارندگی عظیم در ایران، عمان و امارات متحده عربی به‌ویژه دبی است.

 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: وسعت شکل‌گیری این سامانه و علل وجودی آن چنان پهناور بود که چندین هزار کیلومتر را در تراز میانی جو و سطح زمین شامل می‌شده است ایجاد چنین سامانه پیچیده‌ای نیاز به صرف انرژی بسیار زیاد دارد که از دست بشر خارج است.

وی درباره علت بارش‌های سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور گفت: علت بارش سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور را می‌توان شکل گیری بندال امگا با مراکز کم ارتفاع واقع در اروپا و منطقه جنوب کشور، شکل‌گیری رودباد با سرعت پایین (این نوع رودباد می‌تواند هوای مرطوب را برای مدت بیشتر در منطقه نگه دارد شکل) به همراه استقرار واچرخند در غرب اقیانوس هند و چرخند روی شبه جزیره عربستان دانست که سبب تغذیه خوب رطوبتی از روی شمال غرب اقیانوس هند، دریای عمان دریای عرب دریای سرخ و خلیج فارس به جنوب کشور شد.

ضیاییان اضافه کرد: عوامل توپوگرافی منطقه نیز در انباشت و صعود مکانیکی رطوبت نقش مهمی داشتند.

دیگر خبرها

  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد