Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@23:18:26 GMT

ارتش ترکیه از «شکارچی تانک‌ها» رونمایی می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۸۷۷۱

ارتش ترکیه از «شکارچی تانک‌ها» رونمایی می‌کند

به گزارش فارس، ترکیه اعلام کرد که تا چند روز دیگر از پیشرفته‌ترین خودروی خود در نمایشگاه صنایع دفاعی استانبول رونمایی خواهد کرد.

به گزارش روزنامه «یِنی شفق»، این خودرو نظامی «ببر ۱۰» (کاپلان ۱۰) نام دارد و شرکت صنایع دفاعی «FNSS» ترکیه که این خودرو را ساخته است، آن را در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی استانبول برای اولین بار به نمایش خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروی نظامی ببر ۱۰ یک خودروی زرهی نوع جدید است و از ویژگی‌های آن حرکت سریع است.

این شرکت همچنین قصد دارد از خودروی نظامی دو دفعی خود به نام «بارس» که برای اشراف و تعیین اهداف بوده و ضد تانک است، رونمایی کند. این خودرو «آبی‌خاکی» است و به دلیل تعبیه موتور آن در انتهای آن می‌توان بدون ایجاد تغییراتی وارد آب شود.

ترکیه یکی از کشورهای تولید کننده جنگ‌افزارها و تجهیزات نظامی است. «اتحادیه شرکت‌های تولید کننده تجهیزات دفاعی و فضایی» سال گذشته از فروش تجهیزات و محصولات نظامی خود، ۱۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون دلار عواید داشته است که در نوع خود یک رکورد جدید در تاریخ فروش سلاح ترکیه است و در مقایسه با سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد