Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین انتظامی در سومین روز جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر به سینما فلسطین رفت و از بخش‌های مختلف این رویداد بازدید کرد و به برخی سوالات هم پاسخ داد.

سرپرست سازمان سینمایی وزارت ارشاد در حاشیه بازدید از سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما فلسطین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر ادغام دو جشنواره جهانی و ملی فجر بیان کرد: هر کدام از این مدل‌ها مزیتی برای خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ما جمع بندی نهایی خود را در هفته‌های آینده و بعد از برگزاری اختتامیه این جشنواره خواهیم داشت تا بتوانیم ارزیابی دقیق‌تری از مردم، سینماگران و همچنین تاثیرات این جشنواره داشته باشیم.


وی ادامه داد: قاعدتاً ما باید جمع بندی کنیم و سپس نتیجه را بیان کنیم. این جمع‌بندی درباره همه جشنواره‌هایی که در طول سال برگزار می شود خواهد بود. ما قول داده بودیم که دستورالعمل‌های همه جشنواره ها را منتشر کنیم و به شکل فراخوان از سینماگران و نخبگان خواهش کنیم، نظرشان را به صورت پیش نویس ارائه کنند تا متعاقباً بتوانیم آن را به عنوان یک سند منتشر کنیم.

او سپس در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره کنسل شدن حضور برخی از مهمانان خارجی در جشنواره امسال توضیح داد: نفس اینکه سینماگران زیادی از همه‌جای دنیا و به تعبیری حدود ۷۰ کشور در این رویداد که در جمهوری اسلامی برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و با این شرایط بین‌المللی و با یک جانبه گرایی ایالات متحده که تلاش می‌کند مردم ایران را تحریم کند و آنها را انزوا قرار دهد، خوب است و بدان معناست که ما ظرفیت بالایی در زمینه فرهنگی به ویژه در سینما داریم که به دیده شدن کشور ما و حضور افرادی که به فرهنگ ما علاقه‌مند هستند کمک می‌کند و حضور مهمانان خارجی با
با وجود اعمال همه محدودیت‌ها مثل مسئله ویزا، نشان می‌دهد جذابیت ایران و فرهنگ پرآوازه و سینمای ایران به قدری است که همه آن کارشکنی‌ها را، می‌تواند جبران کند.

او همچنین ادامه داد: امسال هنرمندان مهمی در این جشنواره شرکت کردند و با این همه فشار و یک جانبه گرایی و تهدید باز هم می‌بینیم که آنها توجهی نداشتند و در این جشنواره شرکت کردند. این برای ملت ما یک پیروزی بزرگ است.

سرپرست سازمان سینمایی در پاسخ به سوال دیگری درباره ادغام سازمان‌های زیرمجموعه سازمان سینمایی و اقداماتی که در این حوزه انجام داده‌اند بیان کرد: همکاران ما در سازمان سینمایی همچنان در حال کار کردن بر روی این پروژه هستند، بخش هایی از آن اعلام و اجرا شد؛ از جمله درباره موسسه رسانه های تصویری، مدرسه ملی سینما بنابراین تجدید ساختارها با توجه به ماموریت های جدیدی که سازمان سینمایی دارد در داخل خود سازمان و به تبع آن به موسساتی که به آن وابسته هستند در حال انجام است. فکر می‌کنم بحث نهایی آن را تا یک ماه آینده بتوانیم اعلام کنیم.

حسین انتظامی درباره صحبت‌هایی در خصوص بودجه و مستقل برگزار شدن جشنواره جهانی فیلم فجر  نیز توضیح داد: یکی از موضوعاتی که اکنون در حال بحث درباره آن هستیم و فقط مختص جشنواره جهانی فیلم فجر هم نمی‌شود و دیگر جشنواره هایی که تحت پوشش سازمان سینمایی برگزار می‌شوند را هم شامل می‌شود، همین موضوع است. بر این اساس جایگاه هر کدام از این جشنواره‌ها و مدل اجرایی آنها بررسی خواهد شد و نتیجه نهایی آن به صورت سند اعلام خواهد شد.

حسین انتظامی در ادامه به پردیس چارسو ،سالن اصلی جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسين انتظامي سرپرست سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم

طرفداری| در اولین رده بندی تیم های ملی فوتسال جهان، تیم ملی فوتسال ایران در رده چهارم قرار دارد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد. از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود. فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در 9 دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است. همچنین تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی‌میز
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد