Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه از مذاکرات میان فرستاده رئیس جمهوری روسیه به سوریه با رئیس جمهوری این کشور در خصوص عادی‌سازی روابط دمشق با کشورهای عربی در روز جمعه خبر داد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که الکساندر لاورنتیف، فرستاده رئیس جمهوری روسیه به سوریه و بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در روز جمعه با یکدیگر دیدار کردند و در جریان این دیدار دو طرف درخصوص ماموریت‌ها در سوریه طی دوره ما بعد درگیری‌ها و عادی‌سازی روابط دمشق با کشورهای عربی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که لاورونتیف و اسد همچنین به بررسی حل و فصل سیاسی برای بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت پرداختند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: در جریان این دیدار دو طرف بر ماموریت تشکیل کمیته قانون اساسی و آغاز فعالیت آن در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاکید کردند.

سفر لاورنتیف به سوریه یک روز پس از دیدار وی با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفت که در جریان آن دو طرف به بررسی چشم‌اندازهای حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه  ۲۲۵۴ شورای امنیت، حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و مسأله تشکیل کمیته قانونگذاری در اسرع وقت به عنوان گامی مهم در تقویت روند سیاسی‌ پرداختند.

پیشتر، ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اسد و لاورنتیف در خصوص جدول کار دوره آتی مذاکرات آستانه، ابتکارعمل‌های مربوط به مبادله بازداشت شدگان و سرنوشت مفقودشدگان، کمیته قانون اساسی و وضعیت ادلب رایزنی کردند.

در این راستا یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که لاورنتیف حامل پیام‌هایی مثبت از سوی رهبری عربستان به رهبری سوریه بود.

از سوی دیگر، منابع آگاه اعلام کردند که در جریان دیدار فرستاده روسیه با محمد بن سلمان، عربستان بر حمایت و حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و هرگونه مداخله ترکیه در شمال و شرق سوریه را محکوم کرد.

روابط دیپلماتیک و سیاسی میان عربستان و سوریه از آغاز بحران در دمشق در سال ۲۰۱۱ دچار تنش و در پی آن روابط میان این دو کشور پس از بسته شدن سفارت عربستان در دمشق قطع شد.

شماری از کشورهای عربی اقداماتی درخصوص عادی‌سازی روابط با مقامات سوری اتخاذ کردند به طوری که امارات و بحرین سفارتشان را در دمشق گشودند و عمر البشیر، رئیس جمهوری مخلوع سودان به دمشق سفر کرد و کشورهای عربی درخواست‌هایی مبنی بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ارائه دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بشار اسد وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است