Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:03:46 GMT

برگشت ٦٧١ هزار فقره چک به ارزش ٩٧ هزار میلیارد ریال

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۹۸۸

برگشت ٦٧١ هزار فقره چک به ارزش ٩٧ هزار میلیارد ریال

بالغ بر ۷ میلیون و ۶۰۰ فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٣١ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٧ در کل کشور مبادله شد که از این تعداد بالغ بر ٦٧١ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٩٧ هزار میلیارد ریال در کل کشور برگشت داده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بالغ بر ۷ میلیون و ۶۰۰ فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٣١ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٧ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد و ۳۹.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٥٧١ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

 

این در حالی است که براساس آمار بانک مرکزی بالغ بر۶.۶ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۷۴۱ هزار میلیارد ریال در بهمن ۱۳۹۷ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۸.۵ درصد و ۰.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ۲.۳ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۴۰۲ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

 

بنابراین گزارش در اسفندماه ١٣٩٧، ۵۳.۲ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۵.۶ درصد، ۹.۷ درصد و ۷.۹ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۶.۲ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۵.۳ درصد)، اصفهان (۵.۵ درصد) و خراسان رضوی (۵.۴ درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

 

در حالی که در بهمن سال گذشته، ۵۲.۷ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۵.۱ درصد، ۹.۷ درصد و ۷.۹ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۵.۴ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۴.۳ درصد)، خراسان رضوی (۵.۶ درصد) و اصفهان (۵.۵ درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

 

این گزارش می افزاید بر اساس آمارهای بانک مرکزی بالغ بر ٦٧١ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٩٧ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٧، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴.۶ درصد و ۱۷.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود ٢١٢ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٥٠ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد.

 

در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۸.۸ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۹.۴ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مورد گزارش، در استان تهران ۷.۸ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۸.۷ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی بـه کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های ایلام (۱۷.۹ درصد)، لرستان (۱۴.۶ درصد) و هرمزگان (۱۲.۹ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های خوزستان (۶.۴ درصد)، کهگیلویه و بویراحمد (٧ درصد) و کرمانشاه (۷.۲ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

حدود ٦٤٣ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٩١ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٧، در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۹۵.۷ درصد و از نظر ارزش ۹۳.۵ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است. در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود ١٩٩ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٦ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد ۹۳.۸ درصد و از نظر ارزش ٩٢ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

 

این در حالی است که چک‌های برگشتی معادل ۶۴۲ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۸۲ هزار میلیارد ریال در بهمن ماه ۱۳۹۷ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۵.۷ درصد و ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود ۲۱۵ هزار فقره چک به ارزشـی حدود ۴۴ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد. در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۹.۷ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۱.۱ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

 

در ماه مورد گزارش، در استان تهران ۹.۳ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۰.۹ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی بـه کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های سمنان (۱۴.۸ درصد)، اصفهان و خراسان جنوبی هر یک (۱۴.۳ درصد) و مرکزی (۱۳.۵ درصـد) اختصاص یافته است و استان‌های خراسان شمالی (۷.۴ درصد)، کرمانشاه و خوزستان هر یک (۷.۵ درصد) و گیلان (۸.۶ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شـده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

حدود ۶۱۶ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد ریال در بهمن ماه ۱۳۹۷ در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۹۵.۹ درصد و از نظر ارزش ۹۲.۸ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است. در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود ۲۰۳ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد ۹۴.۴ درصد و از نظر ارزش ۹۰.۲ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رژه روز ارتش خبرگزاری شبستان روز ارتش بیانیه گام دوم انقلاب ارتش نیمه شعبان اردبیل خسارت سیل سیل لرستان خبرگزاری آمار چک برگشتی چک برگشتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با اصلاح ۱۳۴۲۰.۲۸ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲.۸۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۲۱.۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۹۶۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۸۶,۵۶۶ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۰,۳۶۸.۶۷۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۵۸۲,۶۰۱.۸۷۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086456 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن