Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:43:49 GMT

میزان داروهای وارداتی به کشور کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۳۴۵

میزان داروهای وارداتی به کشور کاهش یافت

کرج - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رونق تولید داخلی دارو توسط شرکت های داروسازی گفت: از نیمه دوم سال گذشته میزان واردات دارو به کشور یکصد قلم کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، دکتر مهدی پیر صالحی روز یکشنبه در مراسم گشایش کارخانه ساخت داروهای عمومی جامد در شهرک صنعتی بهارستان کرج افزود: با اقدامات انجام گرفته اکنون تعداد اقلام داروهای وارداتی از 540 قلم به 440 قلم دارو کاهش داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو، تسریع در صدور پروانه های بهره برداری از صنایع را در دستور کار خود قرار داده و برای رونق تولید و تحقق شعار سال گام های موثری برداشته است.
معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز با افتتاح کارخانه جدید داروسازی در البرز حدود 6 میلیارد عدد قرص به ظرفیت داروی تولیدی کشور اضافه شد.
وی تاکید کرد که باید این کارخانه جدید به سمت صادرات محوری حرکت کند و برای بازارهای جهانی برنامه داشته باشد.
معاون وزیر بهداشت گفت: امسال برنامه کاری سازمان غذا و دارو بر شفافیت در صادارات و واردات معطوف شده است .
وی بیان داشت : براین اساس کمیته ای برای واگذاری امور غیر حاکمیتی به سندیکاها و تشکل های بخش خصوصی تشکیل شده تا فرایند نظارتی را تقویت کنیم .
این مسئول ادامه داد: تفاهم نامه خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رسیده که براساس آن 85 ماده اولیه داروسازی و 90 محصول ساخت داخل مورد حمایت قرار می گیرند.
پیر صالحی گفت: پیشبرد برنامه های سازمان غذا و دارو بدون حمایت و همراهی تولید کنندگان مقدور نیست .
وی ابراز امیدواری کرد که باهمراهی تولیدکنندگان داخلی،کشور در عرصه تولید دارو کمترین وابستگی را به واردات داشته باشد.
7410/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سازمان غذا و دارو داروسازي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور