Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان شهرستان بابلسر به مراجع قضایی و انتظامی مبنی بر کلاهبرداری افرادی ناشناس از آنان با استفاده از سیستم بانکی کارت به کارت، موضوع در دستور کارپلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افرود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، متهمان را که با بهانه برنده شدنشان در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات از آنان کلاهبرداری کرده بودند شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد:پس از هماهنگی های قضایی، ماموران موفق شدند متهمان را که اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های تهران بودند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی همچنین یادآور شد: متهمان دربازجویی های به عمل آمده تاکنون به 10 فقره کلاهبرداری از مردم جمعا به مبلغ یک میلیارد ریال اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند .

مفخمی در ادامه افزود: یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از هموطنان عزیز کلاهبرداری می شود کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک و تماس های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی و مسابقات برنامه های رادیویی و تلویزیونی است.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: این افراد با برقراری تماس و یا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه کشی برنامه های رادیویی و تلویزیونی از قربانیان درخواست می کنند برای دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.

وی با اشاره به این که اولین شگرد این افراد تغییر زبان دستگاه های خود پرداز است و در پی این تغییر زبان با اغفال افراد رمز بانکی، شماره کارت، تاریخ انقضاء و cvv2 را از افراد دریافت کرده و از حساب قربانیان برداشت می کنند،گفت:کلاهبردارانی که در این حوزه فعالیت می کنند اکثرا دارای فن بیان قوی در مهندس اجتماعی هستند‌ و حتی به علت جرایم مختلف در زندان به سر می‌برند .

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: شهروندان باید دقت داشته باشند تا فریب صحبت‌های شخص تماس گیرنده را نخورند و از حضور در پای دستگاه‌های عابر بانک برای اخذ موجودی یا دریافت حواله یا هر عنوان دیگری که شخص از آنها درخواست می کند به شدت پرهیز کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که برای واریز وجه به حساب عابر‌بانک ، نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست به شهروندان، توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از ارسال اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CCV2 ، تاریخ انقضای کارت از طریق پیامک خودداری کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و مشخص شدن تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی، مراسم قرعه کشی دیدارهای این مرحله امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در محل سازمان لیگ فوتبال انجام شد.

سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، ملوان بندر انزلی، آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و هوادار از لیگ برتر و چادرملوی اردکان از لیگ دسته اول فوتبال، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با هم رقابت می‌کنند.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

* مس رفسنجان - تراکتور تبریز (میزبان ورزشگاه یادگار امام تبریز)
* چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک (میزبان: چادرملو)
* گل گهر سیرجان - هوادار (میزبان: ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان)
* سپاهان - ملوان (میزبان: ورزشگاه نقش جهان اصفهان)

با اعلام روشنک مسئول برگزاری رقابت های جام حذفی، در مرحله نیمه نهایی برنده دیدار گل گهر سیرجان - هوادار با برنده دیدار سپاهان - ملوان و برنده دیدار چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک با برنده دیدار مس رفسنجان - تراکتور تبریز رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6092104

دیگر خبرها

  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • مس رفسنجان حریف تراکتور شد
  • قرعه‌کشی جام حذفی؛ سپاهان به گربه‌سیاه خورد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛ سپاهان به ملوان رسید، تراکتور به مس
  • قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی