Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:24:39 GMT

امام جمعه قزوین: پذیرندگان ظلم هرگز منتظران ظهور نیستند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۴۷۰

امام جمعه قزوین: پذیرندگان ظلم هرگز منتظران ظهور نیستند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اگر مردم ظلم را بپذیرند نسبتی با منتظران امام مهدی (عج) ندارند، اما اگر مردم در مقابل ظلم بایستند مظلوم هستند و خداوند یاریگر آنان خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در مراسم جشن نیمه شعبان در شهر خاکعلی افزود: تبریک این عید بزرگ را خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کنیم و از خدای متعال درخواست داریم که لیاقت درک حضور حضرت مهدی(عج) را به همه ما عنایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه قزوین افزود: در سوره قصص خداوند می‌فرماید:« ما اراده کردیم کسانی که در زمین مستضعف هستند به آنها مسئولیت دهیم تا اداره امور زمین را عهده دار شوند»، با توجه به این آیه قرآن شاهدیم که کلمه «مستضعف» در مقابل کلمه «مستکبر» قرار دارد، یعنی خدای متعال عده ای را مستکبر و اهل ظلم و ستم می‌داند.
وی با طرح این سوال که «مستکبران» چه شاخصه‌هایی دارند؟ اظهار داشتت: خداوند در آیه 82 سوره مائده می‌فرماید؛ شما با همه وجود می‌چشید این حقیقت را که خشن ترین و بدترین و قسی القلب ترین و خون ریزترین دشمنان شما یهودی‌ها هستند و همچنین کسانی که با یهودی‌ها همراهی می‌کنند و این را هم با تمام وجود خود حس می‌کنید که نزدیکترین دوستان شما آنهایی هستند که به مسیحی بودن خود افتخار می‌کنند و به آیین حضرت مسیح(ع) احترام می‌گذارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: باتوجه به این آیه سوره مائده متوجه می‌شویم که ما دونوع مسیحیت داریم، یک اقلیت مسیحی که در واقع پیرو یهودیت هستند و مسیحی صهیونیست محسوب می‌شوند و اکثریت این گروه نیز مسیحی‌های واقعی بوده که قرآن آنها را بهترین دوستان مسلمانان معرفی می‌کند.
آیت الله عابدینی ادامه داد: قرآن دلیل علاقه مسیحیت به مسلمانان و گرایش آنها به اسلام را برای ما بیان کرده است، زیرا آنها اهل ذکر ، عبادت ، کتاب آسمانی و پیامبران الهی هستند و خدای متعال آنها را جزو مستکبران نمی‌داند و در مقابل گروهی را به صورت آشکارا مستکبر معرفی کرده است.
وی یادآور شد: امروز شاهد خیل عظیمی از مردم جهان هستیم که مسلمان نیستند، اما به اسلام و مسلمانان واقعی و شیعه علاقه‌مندند، گاهی ما نتوانسته ایم پیام قرآن و اسلام را به خوبی به آنها برسانیم چرا که مسیحیان زیادی امروز در جهان هستند که تشنه شنیدن معارف الهی و قرآنی هستند و این وظیفه ماست که باید زمینه هدایت آنها را فراهم کنیم.
امام جمعه قزوین گفت: امروز فضای مجازی یک رسانه بسیار گسترده در جهان و بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط بین ملت‌های مختلف جهان است که ما با یادگیری زبان می‌توانیم زمینه آشنایی و آگاهی آنها نسبت به اسلام را فراهم کنیم و حقیقتا کوتاهی ماست که مردم جهان از آیات قرآن و پیام‌ها و مبانی اسلام بی اطلاع مانده اند، اگر مسیحیان واقعی آیات قرآن را درباره حضرت مسیح و مریم(س) بشنوند به آن ایمان خواهند آورد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اگفت: انتظار ظهور منجی فقط مربوط به شیعیان و حال حاضر نیست، بلکه از دوران پیامبران گذشته اقوام مختلف منتظر وعده حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) و ابراهیم(ع) درباره ظهور خاتم الانبیاء(ص) بودند، فلذا پیش از ظهور حضرت محمد(ص) جامعه دینی آن زمان منتظر بعثت پیامبر اسلام بودند همانطور که ما امروز منتظر ظهور حضرت حجت(عج) هستیم.
وی یادآور شد: فرقه‌هایی که رهبر معظم انقلاب آنها را «شیعه انگلیسی» معرفی کرده است کسانی هستند که امروز ادعای انتظار ظهور را دارند، همچون یهودیانی که در گذشته خود را جزو منتظر ظهور خاتم الانبیاء( ص ) می‌دانستند ‌اما با ظهورش، ایشان را تکذیب کردند، این شیعه انگلیسی نیز با ظهور صاحب الزمان، ایشان را تکذیب خواهند کرد.
آیت الله عابدینی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم وعده فرموده که آینده جهان متعلق به مستضعفان زمین است، امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز در دوره ای تحت شکنجه و محرومیت در زندان‌های شاه قرار داشتند، اما خداوند این مبارزان انقلابی را به رهبری حکومت اسلامی رساند.
امام جمعه قزوین گفت: امروز می‌بینیم که اعتراضات وال‌ استریت در آمریکا و جلیقه زردها در فرانسه رخ می‌دهد اما امید و انگیزه و الگوی این مطالبه گری‌ها انقلاب و رهبر ایران است و این امر نشان دهنده آن است گه خداوند تصمیم گرفته بر مستضعفان عالم منت گذاشته و آنها را پیشوای جهان قرار دهد و این وعده را با یقین اعلام کرده است.
وی تصریح کرد: اگر ما این وعده‌های الهی را در قرآن کریم نداشتیم شاید امروز که تسلیحات قدرتمند مستکبران جهان را می‌بینیم نسبت به آینده جهان دچار ترس و هراس می‌شدیم و آنها را صاحب آینده جهان می‌دانستیم، اما زمانی که خداوند با قاطعیت در آیات متعدد این وعده را داده یعنی آینده جهان، آینده پیروزی حق بر باطل خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظها داشت: امام زمان(عج) پیاده کننده این قول و وعده قرآنی خدای متعال است، برای کمک رسانی به امام مهدی(عج) باید مومنان عالم این زمینه سازی را برای تحقق وعده الهی فراهم کنند. همانطور که برای پیروزی انقلاب اسلامی و کمک به حکومت رساندن امام خمینی(ره) مبارزان انقلابی با مبارزات خود و شکنجه و شهید شدن ‌زمینه تشکیل انقلاب اسلامی و رهبری امام راحل را فراهم کردند.
آیت الله عابدینی بیان کرد: عاقبت انقلاب و آینده جهان به کاخ نشینان و اشرافی‌گران تعلق ندارد، امروز شاهدیم که عده ای با عدم صداقت و چندرنگی درحال مدیریت کشور هستند و هر نعمتی که از سوی خدای متعال نصیب کشور می‌شود آن را منتسب به خود می‌کنند و با دروغ به دنبال ایجاد رضایت بین مردم هستند.
وی ابراز کرد: دشمنان دین اراده کرده اند نور خدا را با دهان‌های خود که امروز در قالب توطئه‌های رسانه‌ ایست، خاموش کنند اما خداوند اراده کرده که اراده مستکبران را شکسته و مستضعفان عالم را بر زمین حاکم کند ، زیرا اراده مستکبران اراده پوشالی است اما اراده خداوند واقعی و قابل تحقق است.
وی یادآور شد: مومنان به خدا و قرآن، هیچ شکی به آینده جهان ندارند و ما در این آینده شاهد تحقق هرچه بیشتر اراده خدای متعال خواهیم بود.
امام جمعه قزوین اظهار داشت: ابن عباس از رسول خدا روایت می‌کند که ایشان فرمودند: «دوازده نفر پس از من جانشین و حجت خدا بر مخلوقات هستند، اولین آنها برادر من و آخرین آنها فرزند من است، برادرم علی بن ابی طالب(ع) و فرزندم حضرت مهدی(عج) خواهد بود، همان کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند پس از اینکه ظلم و جور در عالم حاکم شده باشد. آن کسی که مرا به پیامبری مبعوث کرده اگر از دنیا یک روز باقی مانده باشد همان روز طولانی می‌شود تا اینکه فرزندم ظهور کند، در آن روز عیسی بن مریم نیز خواهد آمد و پشت فرزند من نماز اقامه می‌کند‌.»
وی تاکید کرد: ایران عزیز در سال 57 قیام کرد ، امام راحل آمد، جهان قیام کند چه کسی خواهد آمد؟ باید نسبت به آینده جهان دلگرم باشیم، قیام و ایستادگی در برابر ظلم مستکبران هر روز در جهان درحال گسترش است که این موضوع نشانه زمینه سازی تحقق وعده خداست.
9925/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مذهبي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار تقی رضایار در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد، با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی، سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و اظهار داشت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد کشور‌های شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد:، اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدید‌ها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشور‌های عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی، اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما منویات حضرت امام ره و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقشار است.

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!