Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@02:55:38 GMT

سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری و بهداشت ضروری است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۰۳۱

سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری و بهداشت ضروری است

به گزارش ایرنا، احمد آخوندی یکشنبه شب در جمع اصحاب رسانه شهرستان دیر افزود: با تلاش و برنامه ریزی در حوزه بهداشت و پیشگیری از 20 سال گذشته تاکنون هیچ بیماری تلاسمی در شهرستان گزارش نشده و مرگ زنان باردار هم در چند سال اخیر رخ نداده است.
وی چاقی را یکی از معضلات مردم میان سال دانست و گفت: چاقی و اضافه‌وزن از جمله معضلات اساسی و تهدید کننده در سلامت میانسالان شهرستان است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: شیوه زندگی سالم مهمترین استراتژی برای پیشگیری از بیماری‌های کشنده و ناتوان کننده است که تغذیه سالم و تحرک بدنی را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار سال گذشته 31 درصد مرگ‌های اتفاق افتاده در گروه سنی میانسالان به علت بیماری‌های قلبی عروقی بوده که این نشان می‌دهد بیماری‌های غیرواگیر که به سادگی نیز قابل پیشگیری است تهدید کننده جمعیت میانسال است.
آخوندی گفت: نقشه راه ما برای این گروه سنی، اجرای برنامه جامع موجود و در دست اجرا در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها و خانه های بهداشت است.
وی یادآورشد: از ابتدای طرح تحول سلامت 379 هزار خدمت در همه گروه های سنی در شهرستان صورت گرفته که بیشترین آن در حوزه سالمندان است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: همچنین در این مدت 18 پروژه در حوزه سلامت بهسازی و نوسازی شده و پنج پروژه در دست اجراست که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی نقش افراد خیر در حوزه سلامت را مهم خواند و افزود: زیرساخت های لازم رفاهی در جذب ماندگاری پزشکان عمومی و متخصص بسیار موثر است و هم اکنون پانسیون پزشکان شهر آبدان و بردخون دچار فرسودگی شده و نیاز به بازسازی دارد که از خیرین سلامت درخواست داریم برای ارتقای سلامت و بهداشت مردم به کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشتابند.
آخوندی نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی حوزه سلامت را مهم دانست و گفت: تعامل خبرنگاران با حوزه بهداشت و درمان شهرستان در ارتقا سلامت مردم تاثیر گذار است.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
6043/7207
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بیماری های قلبی عروقی چاقی چاقی و اضافه وزن حوزه بهداشت و درمان سالمندان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

دیگر خبرها

  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت