Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سلیمان حاتم نژاد مدیر توسعه بازرگانی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران، گفت: ۱۷۴ هزار و ۲۱۶ تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۳۱۲ میلیون دلار پارسال از استان به کشور‌های عراق، فدراسیون روسیه، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان صادر شد.

وی با اشاره به معرفی ۱۰ نفر از صادرکنندگان محصولات کشاورزی برای دریافت ۱۸۰ میلیارد ریال وام سرمایه در گردش با هماهنگی اتاق بازرگانی و معرفی از طریق وزارت متبوع به بانک عامل، افزود: تاکنون ۶ نفر موفق به دریافت پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از این تسهیلات شدند و برای مابقی متقاضیان در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: توزیع یک هزار و ۶۲۲ تن گوشت مرغ منجمد و چهار هزار و ۸۵۰ تن گوشت گرم مرغ، یک هزار و ۳۴۰ تن گوشت منجمد و ۱۲۵ تن گوشت گوساله گرم، ۶۸ تن گوشت منجمد و ۱۴۵ تن گرم گوسفندی با قیمت مصوب دولتی در سطح استان در فروشگا‌های زنجیره ای، رصد و پایش نهاده‌های دامی ترخیصی از بنادر نوشهر، امیر آباد و فریدونکنار، رصد و پایش نهاده‌های دامی رسوبی در بنادر در جهت ترخیص به موقع و تحویل به دامداران و مرغداران، رصد و پایش سه هزار و ۳۶۷ مورد کالا‌های اساسی مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در سال گذشته بوده است.


حاتم نژاد افزود: ۸۵ مورد مجوز تاسیس گل و گیاه، ۲۷ مورد مجوز موافقت نامه اولیه گل و گیاه، ۲۴ مورد مجوز مکانیزاسیون و ۲۶ مورد مجوز بهره برداری گل و گیاه پارسال در استان صادر شد.
انتهای پیام/س  
صادرات ۳۱۲ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: برای تنظیم بازار کالاهای اساسی مازندران، دو هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های استان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رضا غلامی، عصر امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره عملکرد اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از مهرماه سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: برای تنظیم بازار کالاهای اساسی مازندران، دو هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های استان شد.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در سال گذشته، این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد چهار هزار و ۸۹۸ تن مرغ با اتحادیه، شرکت‌های تعاونی، زنجیره‌های تولیدی و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد، افزود: دو هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های پشتیبانی امور دام استان شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران ادامه داد: باوجود مشکلات زیاد در تأمین گوشت قرمز منجمد در سال گذشته این اداره کل نسبت به توزیع ۱۵۱ تن گوشت گوساله منجمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرد و توانست در کنترل بازار گوشت قرمز مؤثر باشد.

غلامی با بیان اینکه برای حمایت از مصرف‌کنندگان، ۸۵۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که در تنظیم بازار این کالا نقش مهمی داشت، گفت: با توجه به حجم بالای تولید گوشت مرغ در استان با هماهنگی این اداره کل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۶ هزار تن گوشت مرغ گرم برای میدان بهمن تهران ارسال شد که تأثیر به‌سزایی در کنترل قیمت مرغ در ایام پایانی سال در استان تهران داشت.

وی با تاکید بر اینکه از موجودی گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان و از محل خرید، یک‌هزار و ۹۴ تن به سایر استان‌ها ارسال شد که برای کنترل بازار گوشت مرغ منجمد در کشور نیز اثربخش بود، عنوان کرد: این اداره کل در این مدت ۱۰۱ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان توزیع کرد که ۵۰ درصد آن کنجاله بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران بیان کرد: واردات نهاده‌های دامی از کشورهای همسایه شمالی علاوه بر تأمین بخشی از نیاز کشور به کالا از کریدور شمال جنوب، موجب افزایش فعالیت بنادر استان، ایجاد اشتغال و کاهش هزینه حمل کالا در استان‌های شمالی کشور شد.

غلامی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۵ هزار تن ذرت ثبت سفارش شد و دو کشتی محموله ذرت به وزن شش هزار و ۷۹۰ تن به بندر رسید و ۲۱ مورد بارنامه جو به وزن ۵۲ هزار و ۵۸۷ تن از بندر ترخیص شد.

کد خبر 747897

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی