Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@04:36:06 GMT

راه‌اندازی ۴۰۰۰ سمن جوانان تا سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۰۰۳

راه‌اندازی ۴۰۰۰ سمن جوانان تا سال ۱۴۰۰

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: تا افق ۱۴۰۰ وزارت ورزش و جوانان با همکاری سایر وزارتخانه‌ها نسبت به راه‌اندازی ۴۰۰۰ تشکل مردم‌نهاد اقدام خواهد کرد.
به گزارش ایسنا سجاد سالک در حاشیه نشست با مسئولان سمن‌های فعال استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت ورزش و جوانان تقویت و توسعه فعالیت‌های سمن‌ها در حوزه‌های مرتبط با جوانان و ورزش است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها به شکل درست و صحیح انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موضوع فرهنگسازی را به عنوان یکی از مؤلفه‌های توسعه فعالیت‌های جوانان در عرصه‌های مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: نسل جوان ما امروز با بهره‌گیری از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها می‌تواند بهترین شرایط را برای توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کند.
مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افزود: جوانان ما باید در عرصه‌های مختلف کنش‌گرایانه عمل کنند و با نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف وظیفه و رسالت تاریخی خود را انجام دهند.
سالک اهمیت تشکیل سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را با محوریت جوانان و در حوزه‌های مختلف یادآور شد و اظهارکرد: هیچ جامعه‌ای با حرکت‌ها و اقدامات فردی به جایی نرسیده است بلکه در سایه حرکت‌ها و اقدامات منسجم و وحدت‌گونه است که بسیاری از موفقیت‌ها به دست می‌آید.
وی در ادامه گفت: یکی از رموز توسعه غرب جدی گرفتن تشکل‌ها، مجموعه‌های غیردولتی، سندیکاها و رغبت به فعالیت‌های داوطلبانه است اما متأسفانه در کشور ما این شرایط چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.
مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از سمن‌ها به عنوان دیده‌بانان جامعه یاد و اظهارکرد: امیدواریم با مشارکت همین سمن‌ها کارهای داوطلبانه و عام‌المنفعه در جامعه ما شکل گسترده‌ای به خود بگیرد و وضعیت به مراتب مناسب‌تری را در حوزه تحولات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی شاهد باشیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جوان انجمن سمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین