Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:18:08 GMT

یک چهارم زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۱۹۳

یک چهارم زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه یک چهارم زنان جامعه ما تحصیلات دانشگاهی دارند، گفت: امیدواریم میزان حضور زنان در عرصه‌های مختلف آموزشی و علمی کشور افزایش یابد تا زنان موفق بیشتری را به جامعه علمی جهانی معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر معصومه ابتکار در اختتامیه دومین جشنواره ملی زن و علم که امروز با حضور اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهوری - در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است به اهمیت زنان و نقش آنان در حوزه علم و دانش اشاره کرد و گفت: شخصیت جهانی پروفسور مریم میرزاخانی با تحول نگرشی که در علوم ریاضی ایجاد کرد یک شخصیت فارغ از جنسیت است و این جشنواره نیز شخصیت‌های ممتاز علمی زنان و دختران را معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: ما در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ۴۰ شاخصه جامعه زنان را بر مبنای آمار استخراج کردیم. بر اساس این آمار تحولات حوزه زنان واقعاً چشمگیر بوده اما در بین همه پیشرفت‌ها قله پیشرفت‌های زنان در حوزه آموزش عالی بوده است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: امسال برخی از دختران توانستند تا ۶۰ درصد ورودی‌ دانشگاه‌ها را از آن خود کنند. علاوه بر این یک چهارم زنان در جامعه ما تحصیلات دانشگاهی دارند و نیمی از دانشجویان جوان ما دختران و حدود ۲۷ درصد هیأت علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: ما کماکان انتظار را داریم که حضور بیشتری از زنان اندیشمند و مدیر را در آموزش عالی و علوم شاهد باشیم. امیدواریم از این افراد جهت معرفی آنان به جامعه علمی جهانی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دومین جشنواره ملی زن و علم زنان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار دادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

رایگان شدن درمان کودکان تا 7 سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • آغاز حمایت از کارگران نخبه با اجرای آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی»
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی