Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارجاع طرح اقدام مقابله به مثل با آمریکا به کمیسیون امنیت ملی، اصلاح لایحه مدیریت بحران کشور، قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد عملکرد سازمان میراث فرهنگی، بررسی روند برگزاری کنکور با حضور رئیس مجلس از جمله مهمترین اخبار امروز مجلس هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، ارجاع طرح اقدام مقابله به مثل با آمریکا به کمیسیون امنیت ملی، اصلاح لایحه مدیریت بحران کشور، قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد عملکرد سازمان میراث فرهنگی، بررسی روند برگزاری کنکور با حضور رئیس مجلس از جمله مهمترین اخبار امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲ ادیبهشت ) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی دستور جلسه امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

بررسی مواد طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا.

بررسی ادامه مواد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.

رسیدگی به لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه و بررسی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری.

بررسی طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی و فرهنگی.

بررسی گزارش کمیسیون اصل "۹۰" درباره بررسی اقدامات دستگاه‌های مسئول درباره مصوبات هیات وزیران و قوانین مرتبط در زمینه مبارزه با آلودگی هوا.

رسیدگی به طرح اصلاح ماده "۶۰" قانون برنامه ششم توسعه.

رسیدگی به لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک نشین اعظم لوکزامبورگ.

انتخاب ناظران در شورای عالی ترویج و توسعه، فرهنگ ایثار و شهادت.

در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 2 اردیبهشت جزییات طرح مقابله به مثل با آمریکا در پی قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

 

محمدعلی پورمختار در اخطاری در ابتدای بررسی جزییات این طرح گفت: این طرح از لحاظ اهمیت موضوع نیازمند اتخاذ تصمیمی است که راهبردها و اهداف و سیاست های منطقی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند و باید مجددا به کمیسیون برای بررسی دقیق تر ارجاع شود.

 

علی ادیانی راد، نماینده قائم شهر نیز در اخطاری گفت: این طرح و متن آن مغایر با اصول 152 و 156 قانون اساسی است و برای بررسی دقیق تر باید به کمیسیون ارجاع شود.

 

در پی این اخطارها، علی لاریجانی، رییس مجلس گفت: ملاحظاتی که از طرف نمایندگان ضمن اخطارها بیان شد، مطابق بند 16 اصل 3 قانون اساسی قابل توجه است لذا ما اگر نمایندگان موافق باشند این طرح را برای بررسی دقیق تر به کمیسیون امنیت ملی ارجاع می دهیم.

 

لاریجانی اخطار این نمایندگان را به رای گذاشت و مجلس با 185 رای موافق، 13 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 222 رای با آن موافقت کرد.

 

لاریجانی پس از موافقت نمایندگان گفت: کمیسیون امنیت ملی امروز این ملاحظات را در این طرح لحاظ کند و گزارش را برای بررسی در جلسه فردای مجلس به صحن ارایه دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 2 اردیبهشت لایحه مدیریت بحران کشور اعاده شده از شورای نگهبان را برای تامین نظر این شورا اصلاح کردند.

 

نمایندگان تبصره 2 ماده 6 این لایحه را این گونه اصلاح کردند که جلسات شورای عالی به صورت عادی حداقل هر سه ماه یک بار و جلسات فوق العاده آن برحسب ضرورت به پیشنهاد رییس سازمان و تایید وزیر کشور تشکیل می شود و این جلسات با حضور نصف به علاوه یک اعضا رسمیت یافته و تصمیمات آن با اکثریت نسبی آرا برگزار می شود.

 

همچنین نمایندگان تبصره 4 ماده 6 را این گونه اصلاح کردند که دبیرخانه شورای عالی مسئول ابلاغ و پیگیری اجرای مصوبات آن است. این مصوبات با تایید رییس جلسه (رییس جمهوری یا معاون اول رییس جمهور) و در غیاب وی وزیر کشور لازم الاجراست.

 

همچنین وکلای ملت در تبصره یک ماده 8 مقرر کردند ساختار سازمانی متناسب و متناظر برای وظایف سازمان در سطوح استانی و شهرستانی به ترتیب ذیل نظر استاندار و فرماندار متناسب با حجم وظایف، گستره جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به پیشنهاد سازمان طراحی می شود و بعد از طی مراحل قانونی به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور می رسد.

 

همچنین نمایندگان در جزء یک بند الحاقی 2 ماده 14، این اصلاح را به عمل آوردند که با رعایت ضوابط شورای عالی معماری و شهرسازی، نقشه حریم گسل ها را با اولویت کلان شهرها به همراه دستورالعمل های  فنی نحوه ساخت و ساز در حریم گسل ها تهیه کند.

داود محمدی، رییس کمیسیون اصل 90 اصل گزارش این کمیسیون در عملکرد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را قرائت کرد.

 

در جمع بندی این گزارش با ارایه پیشنهادی آماده است:

 

1. لازم است تربیت و انتصاب مدیران کارآمد، با تجربه و دارای توان علمی و اجرایی به جای مدیران غیر متخصص سیاسی در دستور کار جدی مدیریت عالی سازمان قرار گیرد، به این منظور پیشنهاد می شود مدیران فعلی در سازمان به صورت دوره ای و سالانه با معیارهای باز تعریف شده خاص مورد ارزیابی عملکرد قرار گیرند و این ارزیابی ملاک عمل جهت تغییر مدیران باشد و البته به اصل مدیریت پایدار و پذیرش مدیریت تغییر به جای تغییر مدیران نیز باید توجه داشت.

 

2. با عنایت به اینکه یکی از زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی تقویت صنایع دستی است، لازم است با وضع قوانین خاص از تولیدکنندگان این حوزه حمایت شود و دولت نیز با توجه خاص به حوزه اقتصاد صنایع دستی در سیاست های خود راهکارهای حمایتی ویژه ای را تدبیر کند.

 

3. برخورد قاطع با متخلفان میراث فرهنگی و تاریخی بخصوص متخلفان سازمان یافته توسط قوه قضاییه و همکاری همه جانبه با سازمان میراث فرهنگی در شناسایی و محاکمه مجرمان می تواند گامی موثر در جهت بهبود وضعیت فعلی باشد که در این راستا ایجاد شعب تخصصی برای رسیدگی به جرایم حوزه میراث فرهنگی پیشنهاد می شود.

«حمیدرضا حاجی بابایی» در جلسه علنی امروز دوشنبه 2 اردیبهشت در تذکری با اسناد به مواد 68 تا 22 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت رییسه مجلس طبق این مواد آیین نامه باید در مصوبات مجلس در محاوره های عمومی دفاع کند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در لایحه بودجه 98 ما مصوبه ای در مورد افزایش حقوق کارمندان دولت داشتیم اما شاهدیم که یکی از مسئولان دولتی تناقضاتی در مورد نحوه اجرای آن مطرح کرده است این در حالی است که این مصوبه مجلس است و برای سال جاری باید اجرایی شود.

 

وی ادامه داد: از هیئت رییسه مجلس می خواهیم تا در این موضوع یعنی اجرایی شدن این مصوبه تاکید کند. در حال حاضر این 400 تومان افزایش برای بسیاری از کارمندان دولت ارزشمند است و به آن نیاز دارند.

 

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس که ریاست دقایقی از جلسه علنی امروز را به عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: حرف شما درست است و دولت باید دقت داشته باشد چرا که قانون مجلس شوخی بردار نیست و آنچه که مجلس در مورد افزایش حقوق در سال جاری تصویب کرده است، لازم الاجرا است.

«قاسم احمدی لاشکی» در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه‌ای با حضور «محمدرضا عارف»، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، خدایی رئیس سازمان سنجش، بیرانمندی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون و بنده با رئیس مجلس برای بررسی روند برگزاری کنکور در سال‌های آینده برگزار می‌شود.

 

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما می‌خواهیم روند برگزاری کنکور به گونه‌ای باشد که دیگر برای داوطلبان استرس‌زا نباشد. در حال حاضر در برخی کشورهای اروپایی دو آزمون یکی برای کسب حداقل نمره عمومی و آزمون دیگری برای کسب حداقل نمره تخصصی برگزاری می‌شود که نمرات آزمون دو سال اعتبار دارد. در این شرایط استرس و فشار به داوطلبان کم شده و آن‌ها با خیال راحت‌تر برای کنکور برنامه‌ریزی می‌کنند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان جشن نیمه شعبان خبرگزاری شبستان امام زمان عج مسجد مقدس جمکران رژه روز ارتش روز ارتش مهدویت ارتش بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت که تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید وصل به فراجا شوند.

به گزارش «انتخاب»؛ بخش‌هایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

راه حل فرهنگی ما در این لایحه بلند مدت و راه حل‌های اقتصادی ما راه حل‌های کمکی میان مدت هستند.

مجازات‌ها را طبقه بندی کردیم. اخرین طبقه عابر یا فردی که در فضای مجازی کشف حجاب کرده است ان هم به صورت جریمه.

برای کسی که کشف حجاب کرده بار اول یک میلیون و نیم جریمه معلق نوشته می‌شود.

اگر مجددا تصویر وی در دوربین‌ها دیده شد جریمه دوم ۳ میلیون تومان می‌شود بعلاوه یک و نیم میلیون میشود بنابراین ۴ میلیون و نیم برایش نوشته میشود که بعد از سه هفته باید پرداخت شود.

برای اینکه هویت فرد به طور کامل شناسایی شود تمام دوربین‌های فروشگاه‌ها و ادارات لینک به فراجا می‌شود.

در قانون حجاب و عفاف گفتیم تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید دوربین‌های خود را در اختیار فراجا قرار دهند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

شهرداری‌ها را موظف کردیم ۲۰ تا ۳۰ درصد بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

گشت ارشاد یا طرح نور الان طبق همان قانون سابق اجرا می‌شود، به محض اینکه این لایحه عفاف و حجاب اجرا شود دست پلیس خیلی باز می‌شود.

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب