Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@22:34:31 GMT

یک مقام مسئول: امسال ۱۴ میلیون تن گندم تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۷۴۶

یک مقام مسئول: امسال ۱۴ میلیون تن گندم تولید می‌شود

به گزارش پارسینه، مجری طرح گندم گفت: برآورد اولیه تولید گندم در اسفند ماه حدود ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود که با توجه به خسارات ناشی از بارندگی‌های شدید و سیلاب‌ها تا امروز ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن کاهش تولید را تخمین می‌زنیم و در عین حال منتظر گزارش‌ها و آمار‌های جدید از استان‌ها هستیم.

اسماعیل اسفندیاری پور افزود: در مجموع ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم گندم در استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان دچار خسارت و آبگرفتگی شده اند که ۱۶۰ هزار هکتار آن مربوط به استان خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که به علت بارندگی‌ها و پراکنش زمانی مناسب بارش در پاییز سال زراعی جاری انتظار تولید خوب در حوزه گندم را داشتیم، اظهار داشت: ما همچنان روی نظرمان هستیم و تامین این محصول با تولید داخل انجام می‌شود.

اسفندیاری پور با بیان این که برداشت گندم از استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس، جنوب خوزستان و جنوب کرمان در منطقه جیرفت و کهنوج به تدریج آغاز شده است، تصریح کرد: تا کنون در سطح بیش از ۸ هزار هکتار برداشت گندم صورت گرفته است.

وی آثار بارندگی‌ها برای گندم آبی و به ویژه اراضی دیم را مثبت ارزیابی و سطح اراضی گندم دیم را در سال زراعی جاری ۴ میلیون هکتار عنوان کرد.

وی گفت: اراضی دیم از نظر رطوبت و بارندگی در سنوات گذشته در مضیقه بودند، اما امسال شرایط مطلوبی دارند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در همین حال در مورد افزایش بیماری‌ها در حوزه گندم به کشاورزان هشدار داد و اذعان داشت: امسال با توجه به میزان بارندگی‌ها و رطوبت، شرایط برای توسعه بیماری‌های گندم فراهم است و کشاورزان باید در کنار آفت سن و علف‌های هرز به بیماری‌ها نیز توجه داشته باشند و مبارزه با انواع بیماری‌ها را در دستور کار قرار دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گندم تولید گندم گندمکاران سیل سیلاب وزارت جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت