Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کافی زاده پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کاشان و کاهش دما اظهار داشت: با ورود این سامانه بارشی به شهرستان کاشان نقاط مرتفع با احتمال بارش برف دما به زیر صفر کاهش پیدا می‌کند و به همین جهت لازم است تا کشاورزان با رعایت توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از وارد شدن خسارت به محصولات خود جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش دما پیش بینی لازم به جهت تأمین سوخت ویژه ایجاد دود و گرما صورت پذیرد، ابراز داشت: این مهم با رعایت موارد ایمنی جهت اطفای حریق احتمالی در سطح باغاتی که در مرحله شکوفه و یا شروع تشکیل میوه هستند، لازم است به نحوی که سوخت‌های قابل استفاده می‌تواند روغن سوخته، گازوئیل، کاه و کلش، فضولات دامی و سرشاخه‌های هرس شده باشد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه ایجاد دود برای روز اول بروز سرما مؤثر بوده و در صورت تداوم سرما استفاده از بخاری‌های باغی توصیه می‌شود، گفت: غرقابی کردن زمین در زمان قبل از وقوع یخبندان در باغاتی که میوه تازه تشکیل شده است از دیگر توصیه‌های تاکید شده کارشناسان جهاد کشاورزی کاشان است اما این موضوع در زمان گل دهی کامل توصیه نمی‌شود.

کافی زاده ضمن اشاره به اهم توصیه‌های کشاورزی اظهار داشت: نهال‌های تازه کشت شده و تنه درختان جوان در منطقه کوهستانی با گونی یا پلاستیک پوشانده شود و از هرگونه سم‌پاشی یا محلول‌پاشی در زمان وقوع سرما و یخبندان خودداری و در نهالستان‌ها نیز جهت محافظت از نهال‌ها و پوشش آنها اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 4596966

منبع: مهر

کلیدواژه: توزیع نهال وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در کاشان گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت گل‌محمدی اختصاص دارد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در منطقه کاشان اظهار داشت: با فرا رسیدن این ایام عطر خوش گل محمدی در این منطقه پیچیده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

وی گفت: از میزان حضور گردشگران در ایام گل و گلاب در اردیبهشت و خرداد باید گفت که بیش از 2 میلیون گردشگر در کاشان ویژه این ایام حضور پیدا می‌کنند و سال‌های گذشته همین میزان گردشگر را کاشان پذیرایی کرد.

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

محمدی فشارکی ضمن اشاره به برگزاری جلسات خدمات سفر تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری آمادگی کامل را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام گل و گلاب در شهرستان کاشان دارند و از تمامی مردم و گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در کاشان دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته