Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:22:21 GMT

هجوم ملخ هاي صحرايي به زرين آباد صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۳۶۷

هجوم ملخ هاي صحرايي به زرين آباد صحت ندارد

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - گفت: خبر ورود و هجوم ملخ هاي مهاجم صحرايي به منطقه زرين آباد دهلران بي اساس و کذب است.

به گزارش ايرنا، امروز در برخي کانال ها، سايت ها و پايگاه هاي اطلاع رساني خبري مبني بر هجوم ملخ هاي صحرايي يا دريايي به منطقه زرين آباد شهرستان دهلران منتشر شد که موجب تشويش اذهان عمومي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي ايلام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با حضور چندين گروه از کارشناسان اين سازمان در منطقه زرين آباد و ديگر مناطق اطراف موضوع به علت اهميت آن مورد بررسي قرار گرفت.
سيامک بيگي افزود: با بررسي هاي انجام گرفته مشخص شد حشره اي که به عنوان ملخ صحرايي ذکر شده نوعي سوسک بومي خود منطقه است که به علت رطوبت بالاي هوا و شرايط مساعد جوي امسال ميزان تکثير و زاد و ولد آنها نسبت به سال هاي گذشته بيشتر شده است.
وي يادآور شد: اين سوسک ها از نوع شکارگر بوده و اقدام به شکار حشرات و آفات ريز کرده و به نوعي پاکسازي منطقه از آفات را انجام مي دهند.
وي با انتقاد از رسانه هايي که بدون بررسي صحت يک موضوع اقدام به انتشار اخبار دلهره آور مي کنند، گفت: رسانه ها در قبال آرامش افکار عمومي مسئول هستند و انتشار اخبار کذب تبعات منفي گسترده را براي جامعه در پي دارد.
وي تاکيد کرد: حرکت و مناطق درگير اين حشره به طور مرتب توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزي و نيز سازمان جهاني فائو رصد و اطلاع رساني مي شود.
بيگي افزود: هيچ گونه ملخ مهاجمي در استان ايلام تاکنون مشاهده نشده و تمام تمهيدات لازم براي مقابله با اين حشره در صورت ورود به استان انديشيده شده است.
به گزارش ايرنا، در روزهاي اخير ملخ هاي مهاجم صحرايي از طرف عربستان به سمت ايران در حرکت هستند و تاکنون 6 استان جنوب و جنوب شرق کشور درگير اين موضوع شده اند.
اين ملخ ها که بعد از سيلاب و به خاطر رطوبت هوا و نيز افزايش فضاهاي سبز کشاورزي و طبيعي به سمت ايران آمده اند مي توانند در کمترين زمان ممکن حجم زيادي از خسارت ها را به بار بياروند.
7172/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون

به دلیل بالا بودن تعداد دانشجویان دستگیر شده چندین واحد اتوبوس برای انتقال دانشجویان معترض بازداشتی به دانشگاه کلمبیا اعزام شد، تا کنون چندین اتوبوس پر شده از دانشجویان معترض به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

کد خبر 749791

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • هجوم برای خرید طلا
  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • اتصال خط ۵۰۰ مخزن عباس آباد به خط اصلی آبرسانی منطقه ۹ پله ارومیه
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام