Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- استاندار تهران گفت: دستيابي به توسعه بدون توجه به توانمندي ها و نياز جوانان امکان پذير نيست.

به گزارش ايرنا، انوشيروان محسني بندپي روز دوشنبه در همايش نقش جوانان در مديريت استان تهران افزود: بايد به توسعه نگاه منطقي و علمي درستي داشت و در آن جايگاه جوانان را تعيين کرد و دانست که در آن مسئوليت دولت و حاکميت چيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: با چنين تعريفي مي توان در افقي بلند مدت فضايي را ايجاد کرد که در آن از تمامي توانمندي هاي جوانان براي دستيابي به توسعه همه جانبه استفاده کنيم.
محسني بندپي با بيان اينکه سرمايه اي که هرگز تمام نمي شود سرمايه انساني است اظهار داشت: توسعه با قوي تر شدن، رفع نابرابري ها، دستيابي به مشارکت اجتماعي و نهادينه سازي عدالت در جامعه به دست مي آيد و دستيابي به چنين ارزشي نيازمند برنامه ريزي بلند مدت است.
استاندار تهران بهره گيري از توانمندي جوانان را يکي از محورهاي اصلي دستيابي به توسعه در هر کشوري برشمرد و گفت: جوانان سه ويژگي پويايي، بالندگي و اميدواري را دارند که بايد به سمت بهره گيري از اين توانمند ها و ظرفيت ها حرکت کرد.
وي 25 درصد جمعيت کشور را جوانان 15 تا 29 ساله خواند و خاطرنشان کرد: در صورتي که بتوان از توانمندي اين 25 درصد جمعيت در ابعاد مختلف بهره گرفت، مي توان اين قوه محرکه را براي دستيابي به توسعه يافتگي در اختيار داشت.
محسني بندپي به مسئوليت دولت و حاکميت در برابر اين جمعيت اشاره کرد و ادامه داد: اميد جوانان و توسعه يافتگي ارتباط مستقيمي دارند و دولت و حاکميت به ويژه وزارت ورزش و جوانان بايد سياستگذاري هاي لازم را در اين زمينه داشته باشد چون در هر زمان و مکاني که اميد شکل بگيرد ابتکارات و خلاقيت ها نيز خود را نشان خواهد داد.
استاندار تهران بر لزوم نهادينه کردن انتقاد پذيري تاکيد کرد و گفت: آموزش هاي ارائه شده وزارت آموزش و پرورش با اين مسائل فاصله بسياري دارد و بايد در فضاي آکادميک و دانشگاهي با ارائه آموزش هاي عملي و کارگاهي، جرات کار عملياتي و رشد همه جانبه را در جوانان تقويت کرد.
وي با بيان اينکه ضمن ايجاد فضا براي حضور جوانان در پست هاي مديريتي، فقط نبايد به حضور آنان در چنين جايگاهي اکتفا کرد، افزود: بايد بستر حضور اين قشر در حوزه کسب و کار و توليد، اشتغالزايي و فعاليت هاي اقتصادي را فراهم ساخت.
محسني بندپي تاکيد کرد: نبايد فقط گفت که 52 درصد جوانان بيکار هستند و بايد ابعاد مختلف مسائل اين قشر را هم مد نظر قرار داد اگرچه بيکاري عارضه هاي خود را دارد.
استاندار تهران خواستار توسعه فضاهاي کسب و کار مانند پارک هاي علم و فناوري شد و گفت: جوانان در چنين فضاهايي مي توانند زمينه رونق کسب و کار و ورود به فضاي اشتغال و توليد را بياموزند.
وي ضمن تاکيد بر لزوم اعتماد به جوانان، هشت سال دفاع مقدس و حضور گسترده در کمک به مردم سيل زده را نمونه اي از تاثير فعاليت جوانان در دستيابي به موفقيت در عرصه هاي مختلف برشمرد.
محسني بندپي با بيان اينکه استانداري تهران آمادگي کامل براي گسترش فعاليت سازمان ها و تشکل هاي مردم نهاد جوانان را دارد، اظهار داشت: جوانان را بايد باور و با اعتماد به آنها، اميد آفريني کرد به خصوص در وضعيت کنوني کشور که شرايط با فشارهاي روز افزون دشمنان سخت تر مي شود.
تهرام/3001//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه

  ­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­، ­ ­­راضیه کشاورز ملکی­­ با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضا‌های مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها را از دلایل موثر در مصرف بالای دارو‌هایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.   به گفته وی این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می‌باشد و هیچوقت نباید داروهای­ بدون نسخه را با مصرف طولانی‌تر یا با دوز‌های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد. وی ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد، اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، دارو‌های بدون نسخه (OTC) ادامه پیدا کند حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.   این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه‌شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدار‌ها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک و داروساز، ­مصرف خود سرانه­­ است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این دارو‌ها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات