Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:46:36 GMT

آغاز اقدامات پیشگیرانه برای سیل احتمالی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۹۸۴

آغاز اقدامات پیشگیرانه برای سیل احتمالی در مازندران

ساری - ایرنا - فرماندار سوادکوه با اشاره به هشدار اخیر هواشناسی مبنی بر تشدید بارندگی و احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها ، گفت : برای جلوگیری از خسارت سیلاب احتمالی ، پل های غیر استاندارد منطقه سیل خیز خطیرکوه در این شهرستان برداشته می شود .

سعید یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امروز با حضور دادستان ، رئیس اداره راه و امور آب شهرستان سوادکوه از منطقه خطیرکوه بازدید کردیم و دستورات لازم برای جلوگیری از بروز سیلاب داده شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به فعالیت 15 معدن شن و ماسه در منطقه خطیرکوه ، گفت : این شرکت ها برای ایجاد راه دسترسی و تردد اقدام به ساخت چهار دهنه پل غیر استاندارد بر روی رودخانه ' تلار ' کردند که در زمان بالا آمدن آب رودخانه می تواند عامل بروز سیلاب و خسارت های ناشی از آن باشند .
رودخانه تلار که از رشته های کوههای البرز سرچشمه می گیرد و پس از گذر از شهرستان های سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، سیمرغ ، قائمشهر و جویبار به دریا می ریزد ، در بارندگی اواخر اسفند و فروردین ماه امسال 2 بار طغیان کرد و بیشترین خسارت سیل و سیلاب اخیر هم به مناطق عبور این رودخانه در مازندران وارد شد.
فرماندار سوادکوه پایین بودن ارتفاع پل های ساخته شده در منطقه خطیرکوه و نزدیکی به رودخانه را عاملی عنوان کرد که می تواند باعث شود تا آورد رودخانه تلار هنگام پرآبی از جمله تنه درختان ، گل و لای نتواند از پایین آن عبور کند .
وی گفت : برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی این پل ها برداشته می شود تا در شرایط نامساعد جوی پیش رو با مشکلی مواجه نشویم .
یزدانی همچنین به وجود 120 نقطه رانشی و پرخطر در راههای سوادکوه اشاره کرد و افزود : همین مساله باعث شد تا در سیلاب های اخیر خسارت مالی و تلفات جانی را داشته باشیم .
وی تاکید کرد : در مناطقی که دیواره سازی راهها وجود دارد ، تلاش شده تا گل و لای ناشی از رانش های قبلی خارج شود تا در رانش های احتمالی مشکلی نداشته باشیم .
فرماندار سوادکوه در خصوص دیواره سازی نبودن برخی نقاط جاده سوادکوه به تهران نیز گفت : هزینه ایجاد این دیواره از توان اعتبارات شهرستان خارج است و باید اعتبار ملی به آن اختصاص دهند .
وی افزود : با توجه به حساسیت این مساله ، استاندار مازندران این مناطق پرخطر راهها را اعلام و درخواست بودجه ملی کرد تا اقدامات لازم انجام شود .
شهرستان سوادکوه که متشکل از سه شهر پل سفید ، زیراب و آلاشت و 171 روستا است 750 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
یزدانی همچنین از آماده باش تمامی تجهیزات و ماشین آلات امدادی در کنار رودخانه ها و مکان های پرخطر سوادکوه خبر داد و گفت : از جمله این مسیرهای پرخطر را می توان به تمامی شهر زیراب نام برد که رودخانه تلار از آن عبور می کند .
وی اضافه کرد : هرچند بعد از سیلاب های اخیر دیواره سازی موقت در این مسیر انجام شد ، اما برای جلوگیری از سیلاب احتمالی ، تجهیزات در این شهر مستقر شده است .
در سال 1394 بالا آمدن آب رودخانه تلار و طغیان آن باعث خسارت به واحدهای مسکونی حاشیه این رودخانه و حتی تخریب کامل و به زیر آب رفتن یک ساختمان شد و در سیل اواخر اسفند پارسال و 12 فروردین امسال نیز طغیان این رودخانه باعث تخریب کامل 11 واحد مسکونی حاشیه اش شد.
2096/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوادكوه سيل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم

روستای دوست بیگلو از توابع شهرستان مشگین شهر استان اردبیل است. در این چند روز که کشور با بارش‌های سیل آسا همراه بود این روستا نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند و خساراتی را به بار آورد.

بر اثر سیل چند روز گذشته مسیر رودخانه قره سو  در این روستا بسته شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم آن را به نمایش گذاشت.

منبع: شیرینی - اردبیل

بیشتر بخوانید:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم