Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:00:44 GMT

اعتیاد عامل 50 درصد از آسیب های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۰۴۸

به گزارش ایرنا علیرضا وارثی روز دوشنبه در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: همانطور که اعتیاد باعث نیمی از آسیب های اجتماعی است، وضعیت اقتصادی ضعیف، تورم، بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر نیز موجب شده تا مصرف مواد مخدر در جامعه افزایش یابد.
وی با اشاره به نقش تاثیر گذار کمیته فرهنگی و پیشگیری در آموزش و فرهنگ سازی در خصوص کاهش ابتلا به اعتیاد، اضافه کرد: اگر این کمیته بتواند نقش موثر خود را در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی ایفا کند، به طور قطع بستر فرهنگی خوبی برای کاهش و کنترل این معضل بزرگ اجتماعی ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وارثی، خانواده را حلقه مفقوده و فراموش شده جامعه در حوزه کاهش اعتیاد دانست و ادامه داد: جامعه روحانیت به خاطر حضور گسترده در جامعه و میان خانواده ها می تواند با آگاه سازی در این حوزه به نحو موثری راهگشا باشد.
وی گفت: در سال جاری تلاش می شود با اولویت دادن به امر آگاه سازی و تنوع بخشی به فعالیت ها به ویژه در مناطق حاشیه شهر و همچنین مدارس، زمینه های کنترل مصرف مواد مخدر فراهم شود.
وارثی با بیان اینکه در این راستا از ظرفیت های موجود در سازمان تبلیغات اسلامی به طور مطلوب استفاده خواهد شد، افزود: درحال حاضر 2 مرکز سرپناه شبانه برای مردان و یک مرکز برای زنان بهبود یافته از اعتیاد در قزوین راه اندازی شده تا از هرگونه مخاطرات و آسیب های اجتماعی در امان باشند.
وی گفت: برای پایداری این معتادان باید سایر دستگاه ها تنها به پذیرش بیماران در مراکز ترک اعتیاد بسنده نکرده و برای اشتغال آنها گام بردارند.
7388
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی بیکاری جامعه ستاد مبارزه با مواد مخدر فرهنگ سازی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف