Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@13:25:12 GMT

پایتخت سریلانکا باز هم لرزید

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۴۳۵

پایتخت سریلانکا باز هم لرزید

منابع محلی از وقوع یک انفجار دیگر در نزدیکی یک کلیسا در پایتخت سریلانکا در حین عملیات خنثی‌سازی بمب خبر دادند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع محلی از وقوع یک انفجار دیگر در نزدیکی یک ون در نزدیکی کلیسایی واقع در «کلمبو» پایتخت سریلانکا خبر دادند.

طبق این گزارش، این انفجار در حالی رخ داده است که نیرو‌های امنیتی سریلانکا در حال خنثی کردن یک بمب بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به دنبال انفجار بمب، یک ون که در نزدیکی کلیسا قرار گرفته بود، منفجر شد.

انفجار در حالی به وقوع پیوست که ساعاتی پیش، پلیس سریلانکا از کشف ۸۷ چاشنی بمب در ایستگاه مرکزی اتوبوس در شهر کلمبو خبر داده بود.

روز گذشته (یکشنبه)، در سلسله انفجار‌هایی در سریلانکا دستکم ۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

«راجیت‌ها سناراتنی» وزیر بهداشت سریلانکا امروز (دوشنبه) گفت: گروه محلی «جماعت توحید»، بمب‌گذاری‌های این کشور را به کمک شبکه گسترده بین‌المللی سازماندهی کرده است.

از طرف دیگر، دفتر ریاست‌جمهوری سریلانکا نیز «وضعیت اضطراری ملی» اعلام کرد که از نیمه‌شب دوشنبه آغاز خواهد شد.
رئیس‌جمهور سریلانکا همچنین از کشور‌های خارجی درخواست کرده است که به این کشور در پیگیری ارتباطات بین‌المللی با این حملات کمک کنند.

در انفجار‌های روز گذشته، چند کلیسا و هتل در چند شهر سریلانکا هدف حمله قرار گرفتند. این انفجار‌ها در حالی صورت گرفت که هزاران نفر در حال برگزاری مراسم جشن‌های «عید پاک» بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انفجار پایتخت سریلانکا کلمبو خنثی کردن بمب کلیسا انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویور‎ک‌پست، پلیس واشنگتن دی‌سی اعلام کرد فردی که خودروی او به موانع امنیتی اطراف کاخ سفید برخورد کرده بود، کشته شده است.

براساس اعلام دپارتمان پلیس واشنگتن، واحدهای گشتی این دپارتمان دیشب در تقاطع خیابان‌ (پانزدهم و پنسیلوانیا) در نزدیکی کاخ سفید گزارش تصادف دریافت و پس از حضور در محل حادثه، جسد یک نفر را پیدا کردند.

هنوز جزئیات دیگری درباره این حادثه، علت یا انگیزه احتمالی آن مخابره نشده است.

کد خبر 6096862

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • بندرچارک لرزید
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • دورتموند 5-1 آگزبورگ: پی‌اس‌جی دوباره لرزید!
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • خوزستان لرزید
  • اسب‌های خراسان شمالی در پایتخت سوارکاری کشور خوش درخشیدند