Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:13:29 GMT

مراکز طب سنتی بدون مجوز در خراسان حنوبی پلمب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۷۱۵۷

مراکز طب سنتی بدون مجوز در خراسان حنوبی پلمب می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی گفت: متاسفانه برخی از افراد صلاحیت لازم در امورات پزشکی را ندارند و بدون مجوز وزارت بهداشت وارد عرصه درمان با طب سنتی می‌شوند که به صورت جدی با آنها برخورد می‌‌شود. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد دهقانی فیروزآبادی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت شعار هفته سلامت امسال را به عنوان «پوشش همگانی سلامت» انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هفته ملی سلامت هر ساله از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه است گفت: امسال وزارت بهداشت این شعار را کامل‌تر کرده و به عنوان «مراقبت‌های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» نامگذاری کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مراقبت‌های بهداشتی اولیه در حوزه سلامت مهم است و باید بهداشت مقدم بر درمان باشد در غیر این صورت درمان محور بودن آسیب‌های جدی به دنبال دارد.

تخلفات پزشکان ارومیه به محرومیت مادام‌العمر از طبابت می‌انجامدکاهش تعرفه خدمات پزشکی در طول تاریخ طبابت ایران بی‌سابقه استماجرای 11 هزار پزشک گمشده/ پزشکانی که طبابت نمی کنند

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: پایه و اساس بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها نیز مراقبت‌های بهداشتی اولیه است و اگر به سمت مراقبت‌های اولیه حرکت کنیم بسیاری از هزینه‌ها مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات بهداشتی و درمانی باید به صورت عادلانه توزیع شود و در حال حاضر نیمی از جمعیت جهان دسترسی لازم به  خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز ندارند و 100 میلیون نفر در جهان سالانه به دلیل هزینه‌های سنگین دچار فقر شدید می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد صلاحیت لازم در امورات پزشکی را ندارند و بدون مجوز وزارت بهداشت وارد عرصه درمان و طب سنتی می‌شوند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: تاکنون بسیاری از افراد که در کارهای پزشکی فعالیت و مداخله کردند و صلاحیت کافی نداشتند با حکم دادگاه به دادسرا معرفی شدند.

وی با بیان اینکه به طور قطع با کسانی که مجوز از وزارت بهداشت برای درمان و طب سنتی ندارند برخورد می‌شود گفت: در حال حاضر دو نفر متخصص طب سنتی که دارای مجوز هستند در آستان مقدس شهدای باقریه بیرجند به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ ت

R41348/P1336/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدامات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
علی‌ضامن صالحی‌فرد گفت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، گفت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.
صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و امسال هم هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان در سال گذشته، افرود: در این پویش بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هچون دیالیز کمک کننده بوده است.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • قلیان با گاز خنده!
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت