Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه ۸۰ درصد درآمد‌های ایران از نفت است مدعی شد که واشنگتن تلاش می‌کند که کل صادرات نفت ایران را قطع کند.

او در این سخنرانی همچنین گفت: «منظور از فشار حداکثری، فشار حداکثری است. به همین دلیل آمریکا استثنائی برای واردکنندگان نفت ایران در نظر نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد عرضه نفت در بازار جهانی در وضعیت مناسبی قرار دارد. وی همچنین ادعا کرد که تحریم‌های آمریکا، ایران را از ۱۰ میلیارد دلار درآمد محروم کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد عربستان و امارات تأکید کردند که هر گونه کمبود بازار به دلیل تحریم‌های نفت ایران را جبران خواهند کرد. پامپئو گفت: این سیاست آمریکا در راستای سیاست عربستان و امارات هم هست.

پامپئو در ادامه تصریح کرد در صورتی که آمریکایی‌ها از جانب ایرانی‌ها مورد حمله قرار بگیرند آمریکا به صورت جدی به آن پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد قدرت ایران در اثر تحریم‌ها کم شده است. او علی‌رغم این گفت: آمریکا همه این کار‌ها را انجام می‌دهد تا از مردم ایران حمایت کند.

او در پاسخ به سوالی درباره انتصاب سردار «حسین سلامی» به سمت فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اظهارنظر کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «درباره انتصاب جدید در سپاه پاسداران نظری ندارم؛ درباره اینکه شما او را تندرو توصیف می‌کنید باید بگویم واقعیت این است برای هر مسئول ایرانی- اعم از ظریف و روحانی- که ماهیت بنیادین این رژیم را پذیرفته‌اند این نوع تمایز قائل‌شدن‌ها اهمیتی ندارند.»

او اضافه کرد: «یعنی اینکه اگر کسی از اقدامات قاسم سلیمانی در عراق حمایت می‌کند، اگر کسی از اقدامات حزب‌الله و نیروی قدس سپاه حمایت می‌کند و حامی حماس است در راستای اهداف ایالات متحده حرکت می‌کند.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پمپئو عربستان امارات نفت ایران تحریم های نفتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد