Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمد‌رضا ناصری افزود: در این اتاق فکر می‌توان از چند نفر از جوانان و پیشکسوتان متدین استفاده و در رابطه با انجام فعالیت‌های مستمر و موثر در سطح کشور برنامه‌ریزی کرد.
وی با اشاره به اینکه نیازمند افرادی هستیم که بتوانند واقعیت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را تبیین کنند ادامه داد: این کار نیازمند تشکیل گروهی از 20 تا 100 نفره از افراد شرکت کننده در جنگ تحمیلی و مدافعان حرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه یزد به فعالیت‌ های موثر اداره حفظ ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اهداف بزرگ دفاع مقدس اگر برای مردم روشن شود سبب بالندگی و سازندگی جامعه می‌گردد که راه‌های مختلفی هم در این زمینه وجود دارد.
ناصری با تاکید بر اینکه در ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان باید به مباحث مختلفی توجه داشته باشیم اضافه کرد: مهمترین این مسائل توجه ویژه به انگیزه شهدا و رزمندگان و حضور خالصانه آنها در دوران جنگ بود که در نامه‌ها وصیت نامه‌هایشان به خوبی قابل مشاهده است و این مباحث است که باید برای نسل جوان بیان شود.
وی با بیان اینکه در خاطرات شهدا قابل مشاهده است که دنبال ریاست و پست و مقام نبودند اظهار داشت: فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌هایی که در دوران دفاع مقدس رخ داد باید در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت برسد و همه این مباحث حکایت از این است که انقلاب ما انقلاب خدایی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: انقلابی به مانند انقلاب اسلامی ماندگار و پایدار نبوده و انقلاب اسلامی چون نیت پاک داشت توانست بعد از چهل سال بدون اینکه انحرافی در آنها به وجود آید، به راه خود ادامه دهد.
ناصری بر حفظ آثار رزمندگان که فرزندان آنها هستند تاکید و خاطر نشان کرد: امروزه کمتر به فکر تربیت فرزندان ایثارگران هستند که اخلاق و آداب و رسوم پدرانشان را ببینند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: امسال به دنبال تدوین کتاب دایره‌المعارف جنگ در یزد هستیم.
سرتیپ رضا‌ هدایتی افزود: اگر چه امکانات و نیروی انسانی کمی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فعالیت دارند ولی کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خاطرنشان کرد: ما دنبال فعالیت‌های فرهنگی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه هستیم.
هدایتی با اشاره به اینکه ادارات و دستگاه‌های استان همکاری بسیار خوبی با اداره کل ارزش‌های دفاع مقدس یزد دارند گفت: با همکاری دستگاه‌های استان می‌توانیم به پیشبرد اهداف اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد کمک کنیم.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌هایی که در اداره کل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد، در نظر داریم که خلاقانه و برای جذب نسل جوان باشد تا اثرگذاری خود را در سطح جامعه ایفا کند.
استان یزد 50 هزار رزمنده دوران دفاع مقدس دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ارزش های دفاع مقدس امام جمعه انقلاب نیروی انسانی یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا گفت: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان اظهار کرد: یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت، نزدیک کردن علم و عمل توسط مربی است و علم بدون عمل مخرب است.

وی افزود: ایمان حاصل تبدیل علم به عمل است و علم، آنچه که هست و ایمان، آنچه را که باید باشد، نشان می‌دهد.

علیدادی سلیمانی گفت: کم‌ارزش‌ترین علم از نظر امام علی علیه‌السلام علمی است که در زبان بماند و مربی موفق کسی است که تلاش کند علم و عمل را به هم نزدیک کند.

امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: بر اساس ادله تاریخی این خلیج همیشه فارس است و در تاریخ ایران برای همیشه هویت خود را با همت مردان رشید ایران حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: باید تلاش کرد گلوگاه‌های فساد بسته و با مفاسد به شدت برخورد شود.

علیدادی سلیمانی روز شوراها را گرامی داشت و افزود: تحقق جمهور به حضور پررنگ مردم پای صندوق رأی و اظهار نظر مردم در حوزه‌های مختلف است و بخش قابل توجهی از تحقق جمهور در انتخابات‌های متعدد از جمله شوراها است که در سایه اسلام عزیز جمهوری اسلامی را محقق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: فعالیت کارگران چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هر چه تمام‌تر به حرکت در می‌آورد و نیروی انسانی فعال، کارآمد، با انگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند.

وی افزود: این امر زمانی رقم خواهد خورد که به حق و حقوق کارگر توجه و به اعتراضات و ایرادات او توسط کارفرما و ... به صورت جدی توجه شود تا حقی از کارگری که مجاهد عرصه اقتصادی است، تضعیف نشود.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با تبریک روز معلم گفت: نگاه تعلیم و تربیت جامعه به کلاس و رفتار و گفتار معلم است.

امام جمعه کرمان با اشاره به مناسبت روز جهانی مطبوعات اظهار کرد: در این بخش که فکرها و ذهن‌ها را شکل می‌دهد و با روایتگری، ذهن‌ها را مدیریت و بر دل‌ها می‌تواند حکومت کند، با یک عرصه حساس و مهم مواجه هستیم که چه بخواهیم و یا نخواهیم رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یک بخش از رسانه‌های دنیا پنهان کردن واقعیت، کوچک کردن مسائل بزرگ و حساس، بزرگنمایی مسائل کم ارزش و دروغ پراکنی را در دستور کار دارند و برای این ماموریت میلیاردها دلار در جای جای جهان امروز هزینه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در برابر این جبهه عظیم و حجیم و نااهل مطبوعات، جبهه مطبوعات فداکار، انسان‌دوست، متعهد و از خودگذشته قرار دارند، در حالیکه به لحاظ تعداد و امکانات در این صحنه جنگ تمام عیار همخوانی ندارند و کاملاً نامتوازن هستند.

علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: اما جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد که حاصل شکست آن را در خیابان‌های لندن و آمریکا و اروپا در دفاع از ملت مظلوم فلسطین مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه کرمان در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: آنچه در شورای امنیت و سازمان ملل در روزهای اخیر اتفاق افتاد نشان داد حقانیت جریان فلسطین بر همه برملا شده که از ۱۵ رأی ۱۲ رای مثبت بود اما آمریکا آن را وتو کرد زیرا او با انسان و انسانیت مخالف است و انگیزه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد و برای همین وتو می‌کند زیرا تلاش دارد تا آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد تحت مدیریت او باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند اما بدانند به فضل خدا کشور فلسطین در آینده به رسمیت شناخته شده و حق مظلوم آن‌ها گرفته خواهد شد؛ روزی که پیروزی نهایی حماس و جهاد اسلامی و مردم فلسطین را جشن بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود