Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قيمت جهاني طلا به دنبال بهبود قيمت نفت که ناشي از تنش ژئوپولتيکي آمريکا در منطقه خاورميانه بود با 0.4درصد افزايش شروع به کار کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، قيمت طلا در اولين روز معاملات هفته جاري ميلادي از کمترين سطح خود در 4ماه اخير فاصله گرفت و قيمت معاملات جلسه گذشته را به دليل از سر گرفتن تجارت از سوي سرمايه گذاران بعد از تعطيلات عيد پاک شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همين حال قيمت منطقه اي طلا در روز دوشنبه با 0.4درصد افزايش به يکهزار و 249دلار و 48سنت در هر اونس رسيد که پيش از اين در جلسه قبلي با رقم يک هزار و 270دلار و 63سنت معامله مي شد که کمترين رقم از بيست و هفتم دسامبر سال 2018ميلادي به بعد بود.
همچنين قيمت طلا در هفته گذشته 1.2درصد روند نزولي به خود گرفت که براي چهارمين هفته متوالي سير کاهشي را تجربه کرد. قيمت معاملات آتي طلا در ايالات متحده هم با 0.5درصد افزايش به يکهزار و 281دلار و 70سنت در هر اونس رسيد.
به گفته برخي از تحليل گران اقتصادي، قيمت طلا هفته گذشته با کاهش قابل توجهي روبرو شد؛ اما اکنون آنچه در بازار طلا در حال اتفاق افتادن است يک خريد فني است که برخي از افراد مي آيند و قيمت طلا را بالا مي برند؛ ضمن اينکه افزايش قيمت طلا به بهبود قيمت نفت در راستاي افزايش تنش هاي آمريکا در منطقه خاورميانه بر سر ممنوعيت صادرات نفت خام ايران بر مي گردد.
به گزارش ايبِنا به نقل از سي ان بي سي، «جفري هالي» تحليل گر ارشد بازار گفت: قيمت طلا به تدريج در حال افزايش است و از بهبود قيمت نفت به دليل تنش هاي ژئوپولتيکي در حال سود بردن است. بر پايه اين گزارش، طلا به طرز مثبتي به نفت وابسته است و اغلب به عنوان يک ديوار دفاعي در مقابل افزايش قيمت نفت عمل مي کند؛ در حالي که تقويت دلار باعث گرانتر شدن طلا براي دارندگان ديگر ارزها مي شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۲۲۱ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۵۸ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱