Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@14:36:59 GMT

زمان ۶۰ روزه برای حذف دلار از مبادلات اقتصادی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۳۲۹

زمان ۶۰ روزه برای حذف دلار از مبادلات اقتصادی

به گزارش جام جم آنلاین، محمود بهمنی در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به طرح نمایندگان برای حذف دلار از معاملات کشور، گفت: با توجه به تحریم ایران و رصد نقل و انتقالات ارزی کشور در مبادلات با کشورهای دیگر، باید از سیستم مبادلات با دلار خارج شویم، چراکه زمانی که با دلار معاملات صورت می گیرد، حتما در یک مرکزی توسط آمریکایی ها رصد می شود که چه میزان دلار مبادله شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که حساب ارزی ایران را بسته اند باید از طریق ارزهای دیگری نقل و انتقالات خود را انجام دهیم که یکی از راهکارها این بوده که مبادلات یا پیمان های دو یا چند جانبه را با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه انجام دهیم.

کشورها باید از مبادلات با دلار خارج شوند

وی با تاکید بر ضرورت انعقاد پیمان های پولی دو یا چند جانبه با کشورهای دیگر، ادامه داد: بر این اساس کشورهای دیگر اگر به ایران کالا می دهند، باید پول ما را بپذیرند و اگر ما به کشور آنها کالا صادر می کنیم ارز آنها را بپذیریم و پس از چند ماه ارزهای دریافتی را با یکدیگر مبادله کنیم.

بهمنی با بیان اینکه بسیاری از کشورها زمانی که مورد تحریم و فشار آمریکا قرار می گیرند باید از مبادلات با دلار خارج شوند چراکه تبدیل پول به زیان این کشورها می شود، ادامه داد: از مدت ها قبل به بانک مرکزی تکلیف شده که با پیمان های پولی معاملات با دلار را حذف کند که بانک مرکزی با برخی کشورها پیمان های پولی بسته است.

ایران با برخی کشورها قرارداد همکاری اقتصادی با ارزهای رایج این کشورها را امضاء کرده است

وی با اشاره به اینکه ایران با برخی کشورها قرارداد همکاری اقتصادی با ارزهای رایج این کشورها را امضاء کرده است، تاکید کرد: در طرح حذف دلار از مبادلات بین کشورها زمان 60 روزه برای حذف در نظر گرفته شده تا دلار از چرخه معاملات زودتر خارج شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از تصویب طرح حذف دلار از مبادلات اقتصادی در مجلس نباید تعطل کرد و پس از دو ماه دیگر نباید هیچ مبادله ای با دلار انجام شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حذف دلار تحریم بانک مرکزی پیمان های پولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقاجانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: هرساله شعار سال به عنوان راهنما و راهگشا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است و امسال نیز اهتمام تولید کنندگان جهش تولید آن هم با مشارکت مردم است تا علاوه بر تحول در بخش تولید و افزایش اشتغال بتوانیم به شعار سال و رهنمودهای رهبری لبیک بگوییم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر کشورهای جهان گفت: باید توجه داشته باشیم در صورتی که شاهد تعطیلی پنجشنبه‌ها باشیم فعالان اقتصادی ایران فقط می‌توانند در سه روز کاری با بازارهای بین‌المللی ارتباط داشته باشند که این امر در امر صادرات و واردات مواد اولیه و کالای تمام شده ایجاد چالش خواهد کرد و قطعاً از سوی دولت و مجلس باید نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها تجدید نظر صورت بگیرد و به جای آن شاهد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه باشیم.

آقاجانی با اشاره به تجارت ۱۱۳ میلیارددلاری ایران با کشورهای مختلف جهان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی ایران علی رغم تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان در مباحث اقتصادی ایجاد کرده اند توانسته است به تعاملات تجاری مناسبی با دنیا برسد و نباید از کنار این آمارها و تعاملات به راحتی گذر کنیم و فرصت گسترش آنها را با محدودیت زمانی در ارتباط با سایر بازارهای جهانی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا و زیان اقتصادی ناشی از آن آنچنان مورد اهمیت است که بسیاری از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس برای کاهش این زیان‌ها، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تنظیم نامه‌ای از سوی خانه ایران پیرامون درخواست بازنگری و تجدید نظر در تعطیلی پنجشنبه‌ها عنوان کرد: خانه صمت استان قم ضمن حمایت از این نامه در خواست خود را برای این بازنگری مجدداً و موکدا اعلام می‌دارد.

کد خبر 6086973

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی