Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:07:15 GMT

آماده همکاری برای تهیه طرح جامع خطرپذیری سیلاب هستیم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۳۳۱

آماده همکاری برای تهیه طرح جامع خطرپذیری سیلاب هستیم

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر اولویت بندی تهیه طرح های لازم در مناطق با خطرپذیری بالا با هدف جلوگیری از خسارات ناشی از سیل به زیرساخت ها در سطح کشور تاکید کرد و از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری در زمینه تدوین این طرح ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «مهدی جمالی نژاد» امروز- سه شنبه- اظهار داشت: وقوع سیل در 25 استان کشور طی روزهای پایانی سال گذشته و فروردین امسال بیش از پیش بر همکاری و همفکری دستگاه های مسئول برای برنامه ریزی جهت کاهش مخاطرات ناشی از حوادث طبیعی تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: در این راستا معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با توجه به وظایف خود آماده همه نوع همکاری و همفکری و تعامل با دستگاه های مسوول، نهادهای عمومی غیردولتی و مراکز علمی، پژوهشی با هدف ارتقای سطح ایمنی شهرها و روستاها و کاهش خطرپذیری آنها و به حداقل رساندن خسارات وارده به زیرساخت ها هستند.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآورشد: در جریان سیل اخیر برخی اماکن عمومی، منازل و زیرساخت های شهری و روستایی مناطق سیلزده در دقایق اولیه وقوع حادثه دچار آسیب های زیادی شدند.
جمالی نژاد ادامه داد: با توجه به گستردگی پهنه ها و وضعیت حوضه های آبریز و شرایط استقرار جمعیت در آنها،‌ آسیب شناسی اتفاقات اخیر بیش از هر زمان دیگری به عموم مدیران و مسوولان برنامه ریزی لازم جهت آمادگی و پیشگیری از خطرات ناشی از سیل را یادآوری می کتد.
وی افزود: در حال حاضر یکی از اولویت ها، تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب استان توسط وزارت نیرو و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های مرتبط است که بایستی هرچه زودتر نهایی و برای اجرا ابلاغ شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: اصلاح شرح خدمات طرح های توسعه شهری با رویکرد شناخت و مدیریت خطر بلایا با تاکید بر سیل در شهرها می تواند در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرد.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: این موضوع در سند آسیب شناسی مدیریت بحران کلان شهرها، مصوب 11 مرداد 1396 هیات وزیران، مورد تاکید قرار گرفته است.
سیام*3061**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزارت كشور سيل98 جمالي نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، نیمی از ساکنان این باریکه از گرسنگی رنج می‌برند.

این سازمان در بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی ایکس عنوان کرد که هر ماهه کمک‌های غذایی فوری برای بیش از یک میلیون فلسطینی در نوار غزه ارسال می‌کند و در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سیستم‌های غذایی از کار افتاده در این باریکه است.

سازمان مذکور اشاره کرد مقدار کمک‌های غذایی وارد شده به غزه همچون قطره‌ای در دریا است و پاسخگوی نیازهای شدید ساکنان این منطقه نیست.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد که نیاز مبرم به آتش‌بس فوری در غزه وجود دارد.

کد خبر 6087518 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت