Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مصطفی مولوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان اعتبار حدود 13 هزار و 340 میلیارد ریال از سوی دولت و حدود 13 هزار میلیارد ریال نیز از سوی شهرداری برای قطار شهری تبریز هزینه شده است.
وی یادآوری کرد: رزش واقعی و به روز شده کل اعتبار هزینه شده برای قطار شهری تبریز حدود 73 هزار و 680 میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مولوی، بودجه سال جاری قطار شهری تبریز را حدود 4 هزار و 180 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان اعتبار حدود 2 هزار و 800 میلیارد ریال از سوی شهرداری، یک هزار و 200 میلیارد ریال از سوی دولت و 180 میلیارد ریال از منابع جاری سازمان قطار شهری هزینه می شود.
وی گفت: امسال با صرف این اعتبارها خط یک قطار شهری به بهره برداری می رسد، حفاری تونل خط 2 ادامه می یابد و تلاش می شود عملیات حفاری خط 3 شروع و مطالعات خط 4 تکمیل شود.
مدیرعامل قطار شهری تبریز اظهار داشت: تاکنون 11 ایستگاه خط یک به بهره برداری رسیده و 7 ایستگاه نیز آماده بهره برداری است.
مولوی با بیان اینکه ادامه حفاری از اولویت های خط 2 قطار شهری تبریز است، افزود: هم اکنون حفاری این خط با استفاده از 2 دستگاه TBM در حال انجام بوده و تاکنون 5 هزار و 250 متر از این خط حفاری شده است.
وی با اشاره به اینکه با ادامه این روند تا پایان سال 99 مرحله اول خط 2 قطار شهری تبریز ریل گذاری می شود، یادآوری کرد: در خط 3 با تغییر کریدور این خط طول مسیر از 15 کیلومتر به 7.5 کیلومتر رسیده و 30 هزار میلیارد ریال به نفع مردم این شهر شده است.
مدیرعامل قطار شهری تبریز گفت: مطالعات خط 4 نیز از سوی مشاور در دست اقدام است.
مولوی، ادامه داد: 35 درصد از سیستم مترو از ناوگان تا تجهیزات آن به خارج وابسته بوده و این امر موجب شده تا اعمال تحریم ها بر روند اجرای این طرح و هزینه های آن تاثیر بسزایی بگذارد.
وی گفت: احیای مسیر قونقا از راه‌ آهن با استفاده از روش مگنت به جای برق از دیگر طرح های این سازمان است که هزینه آن برای ۱۵ کیلومتر معادل 3 هزار و 500 میلیارد ریال بوده و این سیستم هم اکنون در استرالیا و چین استفاده می شود.
مولوی، احیای میدان « کهن» در مرکز تبریز را از دیگر اولویت های این سازمان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به قدمت حدود یک هزار ساله این مجموعه تلاش می شود ایستگاه 12 قطار شهری که «محققی» نامگذاری شده در راستای ارج گذاری به داشته های فرهنگی و میراثی تبریز به میدان کهن تغییر نام یابد.
سازمان قطار شهری تبریز در سال 79 تاسیس و مطالعات امکان سنجی خطوط آن در اواخر سال 80 آغاز شد.
عملیات اجرایی قطار شهری تبریز در خط یک در سال 81 آغاز شد و از سال 85 سایر خطوط درون شهری تبریز و خط حومه ای تبریز - سهند نیز به مسیر ان اضافه شد.
خطوط قطار شهری تبریز شامل 4 مسیر به طول 70 کیلومتر و 70 ایستگاه و یک خط برون شهری تبریز - سهند به طول 20 کیلومتر است.
8023/3071
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برق چین راه آهن شهرداری مترو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان

یک نشریه آلمانی با استناد به داده‌های وزارت دفاع آلمان از هزینه بالای پروژه استقرار دائمی نیروهای ارتش آلمان در لیتوانی که چندی پیش مرحله مقدماتی آن آغاز شده، خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ان تی وی آلمان در مطلبی نوشت: ارتش آلمان می خواهد تا پایان سال 2027 تقریباً 5000 سرباز را در لیتوانی مستقر کند. از نظر مالی، این پروژه یک تعهد جدی خواهد بود و احتمالاً حدود یازده میلیارد یورو برای تعدادی سرمایه گذاری در این پروژه لازم است.

به این ترتیب راه اندازی یک تیپ رزمی آلمان برای لیتوانی حدود یازده میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. به نوشته هفته نامه اشپیگل این را یکی از نمایندگان وزارت دفاع فدرال آلمان در نشست کمیته دفاعی پارلمان آلمان گفته است.

بر این اساس، یک میلیارد یورو برای هزینه‌های عملیاتی سالانه، چهار میلیارد یورو برای خرید تجهیزات بزرگ مانند تانک‌ها و شش میلیارد یورو برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر - به عنوان مثال در ساخت زیرساخت‌ها یا خرید یونیفرم‌ها در این عملیات نظر گرفته شده است. این مبلغ شامل هزینه های کمک خارجی نمی شود، که در نظر گرفته شده است تا حدود 4800 سرباز و حدود 200 غیرنظامی را برای چندین سال خدمت در لیتوانی جذب کند.

در ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی یک تیم پیشرو از این یگان عملیاتی به لیتوانی سفر کرد. این گروه رزمی باید تا پایان سال 2027 به طور کامل عملیاتی شود. به گزارش "اشپیگل"، تیپ بالتیک متشکل از گردان 122 پانزرگرنادیر از اوبرویشتاخ در بایرن، گردان 203 پانزر از آگوستدورف در نوردراین-وستفالن و گروه نبرد چند ملیتی EFP لیتوانی است که در حال حاضر در این کشور فعال است.

بر اساس این گزارش، نماینده این وزارتخانه آلمان در کمیته همچنین اذعان کرد که بسیاری از مسائل مالی با دولت لیتوانی هنوز حل نشده است. به گفته وی این شامل هزینه های برنامه های مهدکودک و مدرسه برای فرزندان سربازان مستقر در آنجا و همچنین تامین مالی ساخت مکان های اسکان و آموزش برای سربازان است.

در پاسخ به جنگ روسیه علیه اوکراین، دولت فدرال آلمان وعده داد که یک گروه جنگی را که آماده نبرد و قادر به عمل مستقل بود، به لیتوانی منتقل کند. بر اساس جدول زمانی، این تیپ باید تا سال 2027 به بهره برداری برسد. حدود 4800 سرباز و حدود 200 عضو غیرنظامی ارتش که می توانند خانواده های خود را با خود بیاورند برای این کار برنامه ریزی شده است.

پیستوریوس در ماه دسامبر یک سند سیاسی مربوطه برای این استقرار را در ویلنیوس امضا کرد و از یک "لحظه تاریخی" صحبت کرد. محل اصلی استقرار این تیپ، منطقه آموزشی نظامی رودنینکای نه چندان دور از مرز بلاروس خواهد بود. بر اساس اطلاعات لیتوانیایی، حدود 80 درصد از سربازان در آنجا مستقر می شوند و مابقی در روکلای در مرکز این کشور مستقر خواهند شد.

روسیه از این استقرار انتقاد کرده است.. دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری این کشور در مسکو گفت: حضور نظامی آلمان در لیتوانی تنش های فعلی را تشدید می کند.

لیتوانی با بلاروس متحد روسیه و منطقه کالینینگراد روسیه در دریای بالتیک همسایه است. بین این دو کشور، یک کریدور زمینی باریک از غرب لیتوانی به لهستان می گذرد که به اصطلاح شکاف سووالکی ناتو نامیده می شود که در صورت حمله ممکن است درگیری بر سر آن رخ دهد.

شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزاناعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار 
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی