Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون، قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی درباره وزیران غیرمتعهد و همیشه غایب در شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت به وزیران غیرمتعهد تذکر جدی خواهیم داد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست مشترک اعضای فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ظهر دیروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام نصر‌الله پژمانفر، رئیس فراکسیون، قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: این اولین جلسه‌ای بود که فراکسیون قرآن‌ و عترت مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کرد. مطالب بسیاری در ارتباط با مشکلاتی که در عرصه فعالیت‌های قرآنی همچون مباحث آموزشی، تبلیغی- ترویجی و حتی مباحث اعتبارات قرآنی وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: موارد و انتظارات فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری مطرح شد و در مقابل نیز اعضای فراکسیون اعلام آمادگی کردند تا مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مجلس شورای اسلامی و دولت پیگیری شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر، ابراز گلایه از عدم حضور وزیران عضو شورای توسعه در جلسات آن را یکی دیگر از مسائل مطروحه عنوان کرد و افزود: دوستان شورای توسعه درباره عدم حضور وزیران عضو این شورا در جلسات رسمی آن گلایه‌مند بودند که تذکر جدی به این وزیران خواهیم داد.

وی ادامه داد: فراکسیون قرآن و عترت نیز گزارشی را در رابطه با اقدامات صورت‌گرفته ارائه کرد از جمله  آن، آخرین پیگیری‌ها در مکاتبه‌ای بود که با رییس‌جمهور درباره راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها صورت گرفته است که متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

پژمانفر در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون قرآن و عترت مجلس، نظارت مستقیمی بر عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارد، عنوان کرد: فراکسیون قرآن و عترت دو نماینده در شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارد که یکی از آنها عضو کمیسیون آموزش و دیگری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است امّا متاسفانه این حضور گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شود که عملاً نمی‌تواند، نقش‌آفرینی کند. در صدد هستیم از ظرفیت اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس در این راه استفاده کنیم.

رئیس فراکسیون، قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در پایان درباره اعتبارات و بودجه قرآنی نیز گفت: قرار شد موضوع اعتبارات قرآنی سال 98 را در دولت و مجلس پیگیری کنیم. به این نتیجه رسیدیم که جلسه بعدی با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و حجت‌الاسلام عامری برگزار شود تا علاوه بر ارائه گزارش مالی از سوی شورای توسعه، نحوه توزیع اعتبارات به دستگاه‌ها و نهاد‌ها به‌صورت شفاف و روشن بیان شود.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط قرآن کریم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه با عنوان «‌بخوانیم و بسازیم»، اظهار کرد: این شعار در عین ایجاز و کوتاهی، مفاهیم عمیقی را منتقل می‌کند. ما از دوران کودکی آموختیم «توانا بُوَد،‌ هر که دانا بُوَد» زمینه توانایی دانایی است و دانایی در گرو مطالعه است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط با کتاب برقرار شود، سطح دانش و بینش اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و با فرهنگ کتابخوانی شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود که بخشی از آن مرتبط با ساختن جامعه است. شعار نمایشگاه در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دارد و نیاز است تا رسانه‌های جمعی این شعار را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

منتظری که دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی است،‌ نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور دانست و افزود: در درجه اول باید به تولید و نشر آثار مرتبط با حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از گذشته مبادرت داشته باشیم. به اعتقاد من نمایشگاه کتاب تهران مشابه یک سفره معنوی و فرهنگی محسوب می‌شود که نیازهای معنوی جامعه هدف را پاسخ می‌دهد.

وی تأمین نیاز «ایران فرهنگی» با تولیدات فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است نشر کشورمان به تولیدات متناسب با نیاز «ایران فرهنگی» به تعبیر واقعی خودش،‌ مبادرت کند تا بتوانیم ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین سربلند را به جهانیان معرفی کنیم.

منتظری ادامه داد: قطعاً نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌هایی که در سایر کشورها برگزار می‌شود، می‌تواند به معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین کمک بسیاری کند. نمایشگاه کتاب در حکم یک پنجره است که به روی ساختمان شخصیت فرهنگی و تمدن ما باز می‌شود. تنها از این طریق یعنی با ارائه کتاب‌های ایرانی است که افراد با فرهنگ و تمدن ما آشنا خواهند شد.

دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد تحقق رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسئله «تمدن نوین اسلامی» گفت: به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نشر آثار تحول آفرین نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنم برگزاری نمایشگاه کتاب محدود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباشد و بیش از گذشته زمینه شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را فراهم کنیم که در رونق دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار موثر است.

وی همچنین به ضرورت انجام کارهای مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی در توسعه دیپلماسی فرهنگی پرداخت و ادامه داد: برگزاری نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به منظور تقدیر و تشکر و ارزیابی برنامه‌های آنها مفید بود؛ انتظارات خود را با آنها در میان گذاشتیم و این نشست را می‌توان با فراکسیون توسعه دیپلماسی فرهنگی نیز برگزار کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد