Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:07:48 GMT

هیات داوران بخش صحنه تئاتر دانشگاهی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۲۶۳

هیات داوران بخش صحنه تئاتر دانشگاهی معرفی شدند

تهران-ایرنا- معرفی اسامی هیات داوران بخش صحنه و جزییات هفته آموزش و پژوهش جشنواره تئاتر دانشگاهی از رویداد های مهم امروز این حوزه است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، هیأت داوران بخش تئاتر صحنه مشخص شدند. مسعود دلخواه، شهرام زرگر، محمد مساوات، مهدی مشهور و نوید محمدزاده هنرمندانی هستند که در ایام برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به عنوان هیأت داوران بخش صحنه، به ارزیابی آثار اجرایی این رویداد می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**جزییات هفته آموزش و پژوهش جشنواره تئاتر دانشگاهی
براساس اعلام دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، برنامه کامل «هفته آموزش و پژوهش» این جشنواره به شرح زیر اعلام شده است: در روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری سالن اصلی باشگاه دانشجویان: ساعت 10 تا 13 : کارگاه - «دراماتورژِی صدا» با حضور علی شمس/ ساعت 14 تا 15 : نمایشنامه خوانی - «هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد»؛ وحید منتظری/ ساعت 15 تا 16 : نمایشنامه خوانی - «سواحل غم انگیزآکرون»؛ مهین بهزادی مهرداد/ ساعت 16 تا 17 : سمینار - «فرهنگ بصری در عصر دیجیتال و تاثیر آن بر هنرهای نمایشی» با سخنرانی پریسا عباس زاده/ ساعت 17 تا 18: سمینار - «مرگ تئاتر: نگاهی آسیب شناسانه بر مفهوم همکاری در فرآیند تولید خلاقه تئاتر کنونی دانشگاه ایران» با سخنرانی محمد اوحدی حائری.
تالار استاد صمیمی مفخم دانشگاه تهران: ساعت 16 تا 20: کارگاه - «من/ تو، من» با حضور حبیب ارمکان و سعید اکبرزاده.
در پنجم اردیبهشت ماه سال جاری سالن اصلی باشگاه دانشجویان: ساعت 10 تا 13: کارگاه - «کلاس نمایشنامه نویسی شیوه جریان سیال ذهن» با حضور سیاوش پاکراه/ ساعت 14 تا 15: نمایشنامه خوانی - «فرآیند»؛ علی کرسی زر/ ساعت 15 تا 16 : نمایشنامه خوانی - «گاری گت گت»؛ فرشاد قاسمی/ ساعت 16 تا 17: سمینار- «ردپای چارچوب اسکرام در روند تولید تئاتر استانیسلاوسکی و گروتفسکی با نظر به نمایش های «مردگان زرخرید» و«تارتوف» استانیسلاوسکی و پروژه تئاتر عینی گروتفسکی» با سخنرانی عباس حاتمی/ سمینار - «عوامل موثر در نگرش نسبت به تئاتر و قصد خرید بلیت» با سخنرانی پریا انصار دزفولی/ ساعت 17 تا 18 : سمینار - «تعزیه پژوهی با رویکرد متریالیستی» با سخنرانی سجاد یاری.
تالار استاد صمیمی مفخم دانشگاه تهران: ساعت 16 تا 19: کارگاه - «بیان پویایی در مونولوگ های کلاسیک» با حضور lrakli Gogia از گرجستان (جلسات بعدی: 6 و 7 اردیبهشت.)
همچنین جمعه ششم اردیبهشت ماه تماشاخانه «فانوس»: ساعت 10 تا 13: کارگاه - «مکان: نقطه شروع (پیش گفتاری تئوری و عملی در باب روند خلق در مکان های غیر تئاتری)» با حضور ندا شاهرخی، یاسمی خواجه ای.
تالار خورشیدی دانشگاه هنر: ساعت 16 تا 20: کارگاه «تکنیک های حرکتی معاصر و بداهه پردازی» با حضور Ismet Koroglu از ترکیه.
در روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری سالن اصلی باشگاه دانشجویان: ساعت 10 تا 13: پنل پژوهشی و آموزشی «آشنایی با نمایش های ایرانی و تعزیه و اجراخوانی گردآفرید؛ مقدمه ای بریک تجربه» با حضور داود فتحعلی بیگی، رحمت امینی و سجاد یاری.
تالار خسروی دانشگاه هنر: ساعت 17 تا 20 : کارگاه «صحبت با اشیا» با حضور Marius Schaffter و Jerome stunzi از کشور سوییس.
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال 1398 به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
**9465**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي تئاتر دانشگاهي نويد محمد زاده تئاتر دانشجويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند