Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@11:24:57 GMT

ظریف: رویکرد ما با اقدام آمریکا تغییر نمی کند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۹۶۳۳

ظریف: رویکرد ما با اقدام آمریکا تغییر نمی کند

وزیر خارجه کشورمان که امروز برای شرکت در نشست سازمان ملل عازم نیویورک شده است، در توئیتر خود به تهدید آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت ها از تحریم ایران واکنش نشان داد.
به گزارش صدای ایران از فارس، وزیر خارجه ایران با بیان اینکه تروریسم اقتصادی آمریکا نشان از هراس و نومیدی آنها دارد، تاکید کرد ایرانی‌ها بر مبنای توصیه خارجی‌ها، رویکردهایشان را تدوین نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تهدید مقامات آمریکایی در عدم تمدید معافیت‌ها از تحریم نفتی، گفت واشنگتن و متحدانش در برابر ایران شکست خورده‌اند.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود ضمن اشاره به اینکه دولت ایالات متحده در حال اجرای «تروریسم اقتصادی» علیه جمهوری اسلامی است، توضیح داد: «افزایش تروریسم اقتصادی علیه ایرانی‌ها، نشان‌دهنده هراس و نومیدی توطئه‌گران رژیم آمریکا و دست‌نشانده‌هایش است».

وی ضمن تاکید بر شکست آمریکا و متحدانش در تحقق اهداف خود از فشارها علیه ایران، خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «خبر واقعی، وارثان تمدن پارس باستان، استراتژی خود را بر مبنای "توصیه" خارجی‌ها تدوین نمی‌کنند، چه برسد به آمریکایی‌ها».

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با بیان اینکه کاخ سفید دیگر قصد ندارد معافیت‌های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند، گفت عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند و واردکنندگان نفت ایران می‌توانند نفت خود را از این دو کشور تأمین کنند.

ترامپ در روز ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل برجام، کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

وی سپس در تاریخ ۱۵ مرداد سال گذشته با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از ۱۴ آبان‌ماه همان سال از سر گرفته شده‌اند. دولت ترامپ، چند ماه بعد برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد. 

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ظریف آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در گفتگو با شبکه خبری «جیو تی وی‌» گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان موفقیت آمیز بود.
وی در خصوص رایزنی های انجام شده میان مقامات دو کشور درباره طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به «آی پی» گفت: این پروژه حتما تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه به زودی راهکار هایی برای تکمیل این طرح مهم ایجاد خواهد شد افزود: با توجه به ناآرامی هایی که کشورهای منطقه با آن مواجه هستند و همچنین افزایش مداخله قدرت های غربی در امور منطقه از طریق جنگ های نیابتی، تمام ذینفعان منطقه باید بر روی یک پلت فرم مشترک گرد هم آیند تا از منافع خود محافظت کنند.
وی با انتقاد شدید از رویکرد قدرت های استعماری در جهان بویژه فراموش کردن تمامی قوانین بین‌المللی و انسانی از سوی کشورهای غربی درقبال رژیم صهیونیستی گفت: ما همیشه از کشورهایی که در مقابل این رویکرد استعماری ایستادگی کرده و آنها را شکست می دهند حمایت می کنیم.
این اظهارات وزیر دفاع پاکستان درحالی مطرح می‌شود که همزمان با سفر موفق دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت بلندپایه کشورمان به پاکستان که دستاور های بزرگی همچون امضای چندین تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و هدف گذاری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان را در پی داشته است، آمریکا در ادامه رویکرد تکراری خود مبنی بر سنگ اندازی در روابط اسلام آباد - تهران، پاکستان را برای تحریم احتمالی درصورت گسترش روابط با ایران تهدید کرد.

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد