Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@21:59:29 GMT

100 هزار تن گندم امسال از گندم کاران مرکزی خریداری می شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۳۱۰۲۶

100 هزار تن گندم امسال از گندم کاران مرکزی خریداری می شود

« حسین هاشمی » روز سه شنبه در حاشیه نشست با شرکت تعاونی های روستایی خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان خرید گندم مشروط به افزایش قیمت اعلام شده توسط دولت است.
وی با اشاره به خرید 75 هزار تن گندم توسط سازمان تعاونی روستای استان ادامه داد: شرکت تعاونی های روستایی پنج سیلو شامل 2 سیلو در شازند، یک سیلو در کمیجان و یک سیلو در ساوه برای ذخیره گندم دارند و پیش بینی می شود سیلوی روستای چهارچمشه خمین نیز امسال بهره برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی اظهار داشت: این سیلوها ظرفیت ذخیره 70 هزار تن گندم را دارد و 54 انبار مکانیزه و نیمه مکانیزه نیز ظرفیت ذخیره مابقی گندم را دارند.
هاشمی گفت: بیش از 90 شرکت تعاونی روستایی در حوزه های خرید تضمینی گندم، سوخت، بیمه کشاورزان و خرید توافقی محصولات در استان مرکزی فعال است.
وی خاطرنشان کرد: در این شرکت های تعاونی 300 نفر به شکل مستقیم و بیش از یک هزار نفر به شکل غیرمستقیم اشتغال دارند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی با اشاره به فعالیت 15 واحد اعتباری در این سازمان افزود: 240 میلیارد ریال منابع مالی این واحدها است که تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کنند.
هاشمی با بیان اینکه 80 هزار نفر سهامدارشرکت تعاونی های استان هستند، ادامه داد: 37 تعاونی تولید، 10 تعاونی زنان، 13 نظام صنفی و چهار اتحادیه تعاونی کشاورزی در سطح این استان فعال است.
وی تاکید کرد: شرکت های تعاونی روستایی از قدیمی ترین تشکل های مردمی به ویژه در مناطق کم برخوردار است و مردم نسبت به این تعاونی ها اعتماد دارند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی گفت: برخی از شرکت تعاونی ها نتوانستند خود را با تغییر شرایط جامعه هماهنگ کنند و به شکل جزیره ای فعالیت می کنند.
هاشمی تاکید کرد: طرح ملی تعیین تکلیف شرکت های تعاونی، املاک، انبارها و فروشگاه ها امسال همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی اجرایی می شود.
فرماندار خمین نیز در نشست با شرکت های تعاونی روستایی جهاد کشاورزی خمین گفت: این نهادهای مردمی اولین و مهمترین تعاونی های مشارکتی در روستا است.
« احمد طهرانی » افزود: تمرکز دولت در اشتغال روستایی است و در تعاونی های روستایی کمتر ورود کرده است و راه اندازی واحدهای کوچک به وسیله تعاونی های روستایی در حوزه زنبورداری، گل محمدی و گیاهان دارویی می تواند حمایت های دولتی را جذب کند.
وی ادامه داد: انتظار می رود به دلیل بارندگی های خوب امسال، تولید گندم در این شهرستان به 40 هزار تن افزایش یابد.
فرماندار خمین با اشاره به اینکه گندم کالای راهبردی کشور است، گفت: تسهیل در خرید گندم، خرید به موقع و پرداخت هزینه به تولید کنندگان گندم می تواند دست دلالان را کوتاه کند.
نبود نقدینگی، تنگنا در تامین نهاده های دامی، نبود صنایع تبدیلی شیر در شهرستان، مشکلات بیمه زنبورداران، تامین گاز مورد نیاز گلخانه ها و کمبود شکر از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.
خمین در استان مرکزی با 105 هزار جمعیت، 2 بخش مرکزی و کمره و 180 روستا است.
9930/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 زنان شیر قرض الحسنه گل محمدی منابع مالی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر